Rondreis of vanuit een plaats

  • Jan-Willem

    Dag,

    Wat is aan te raden voor Sardinie?

    Wij willen van Sardinie meer zien dan alleen strand. Maar is het verstandiger om een hotel/app. te boeken en vandaar uit de omgeving gaan verkennen of is het beter om verschillende hotels te boeken?

    (wij hebben een kleine van 5 maanden)

    Gr Jan-Willem

  • Immy

    Wanneer ga je? Want het kan heel warm zijn op Sardinië. Zorg in elk geval

    dat je per persoon een litertje of 3 drinken (water) bij je hebt ook voor de baby.

    Wij zijn in het hoogseizoen van 2003 geweest, vanwege de warmte deden we korte ritjes en hebben dus niet het hele eiland gezien. Vergeet daarbij niet dat Sardinië bijna net zo groot is als België en je dus niet in 14 dagen alles gezien kan hebben.

    Misschien is het beter om je te concentreren op een deel van het eiland.

    Als je bijvoorbeeld naar Alghero gaat, dan zou je je kunnen richten op de Noord-West kant van het eiland.

  • Janina

    Hoi Jan-Willem,

    Je schrijft er niet bij, wanneer jullie naar Sardinie willen.Het is er nu al vreselijk warm (op dit moment 40 gr), dus om rond te trekken met een kleine van vijf maanden, lijkt mij niet zo'n goed idee.

    Wanneer je in september/oktober zal gaan, is het oke, de temperatuur is dan zo tegen de 25 gr.

    Wil je de hele kustlijn bekijken en de binnenlanden, stel ik voor dat jullie verschillende app/hotels bespreken. Sardinie lijkt op de kaart niet groot, maar je bent van noord naar zuid toch wel een kleine vier uur onderweg. En ga je de binnenlanden in, moet je rekening houden, met smalle, kronkelige wegen, ze zijn goed berijdbaar, maar het kost tijd.

    Ga je naar een bestemming en vandaar uit kleine tochtjes maken, raad ik je aan, dit s'morgens te doen, s'middags is alles gesloten tot 17.00 uur.

    In deze tussentijd lekker naar het strand met de kleine onder een parasol.

    Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

    Groetjes, Janina

  • Jan-Willem

    Dag Janina,

    Dank je voor je info. Wij zijn voornemens om in de laatste twee weken van September te gaan.

    En is het te doen om in 2 weken het eiland te verkennen? Gezien er dus een kleintje bij is? Of zeg je van als je neem de tijd en kies bv voor het noorden of het zuiden van Sardinie en zo ja wat is de mooiste kant dan?

    Gr Jan-Willem

  • Immy

    Jan-Willem, heb je mijn reactie gelezen? Daarin staat dat Sardinië bijna net zo groot is als België en dat je het eiland in die 2 weken nooit helemaal kan verkennen.

    Natuurlijk kan je van oost naar west en van noord naar zuid over het eiland crossen maar dan krijg je waarschijnlijk niets tot weinig te zien.

  • Janina

    Hoi Jan-Willem,

    Persoonlijk, heb ik meer met de oostkant, de kant van Golfo di Orosei.

    Je hebt daar vele bezienswaardigheden.

    Kijk eens op Sardinieforum, veel mensen hebben daar hun berichtje achtergelaten.

    Ook vele websites, ook onder mijn naam.

    Sorry dat ik zo gehaast overkom, we vertrekken namelijk morgen naar Sardinie.

    Maar eerst de reis. We gaan een halve dag eerder weg, vanwege de St. Gotthard afsluiting.

    Een goede keus om in september te gaan. Wij gaan dan meestal ook.(2x).

    Om op onderzoek uit te gaan, is dat een prima tijd.

    Groetjes en tot over drie weken, Janina

  • Hans

    Beste Jan-Willem,

    Ik kom al z'n 20 jaar op Sardinië, omdat mijn schoonvader oorspronkelijk van

    Sardinië is. we bezoeken daar altijd de familie vandaar.

    Het is een schitterend eiland met veel kunst, cultuur, traditie en geschiedenis.

    Om het eiland in 2 weken te verkennen en te ontdekken is denk ik, mijns inziens te weinig tijd.

    Daarom is het misschien leuk om je concentreren op of het Noorden of het Zuiden.

    er zit veel verschil tussen het Noorden en het Zuiden, vind ik. Het Noorden is

    al meer toeristischer en vrij prijzig, terwijl het Zuiden nog niet zo

    toeristisch is en daardoor nog authentiek is. Wij komen altijd in het plaatsje

    Teulada, in het Zuiden zo'n 65 km van de hoofdstad Cagliari. Wij hebben daar ook

    sinds kort een eigen vakantiehuisje wat we verhuren. Teulada ligt z'n 10 minuten

    van de kust met schitterende, nog rustige stranden en een prachtige 'Strada

    Panoramica' die je helemaal langs deze kust voert met hele mooie uitzichten over

    de zee. Ook kun je leuke uitstapjes maken naar de hoofdstad Cagliari, naar

    Santadi waar je de grote ‘wijnboer’ kunt bezoeken van deze bekende Sardijnse

    wijn. Ook een bezoek aan Carloforte op het eiland Sant Pietro is zeker aan te

    raden, evenals een bezoek aan San Sperate met de mooie muurschilderingen die

    overal in het dorpje te vinden zijn. Ook kun je vanuit Teulada mooie wandelingen

    maken de bergen in of het mooie binnenland in. Houd je van geschiedenis dan is

    een bezoek aan Nora ook zeer aan te bevelen. Hier kun je Romeinse opgravingen

    bezoeken en bezichtigen in de openlucht. De druipsteen grotten van ‘Is Zuddas’

    zijn ook zeer aan te bevelen. Zo zie je een hele hoop dingen die je kunt

    bezichtigen en kunt ondernemen. Het zijn allemaal uitstapjes die je gemakkelijk

    vanuit een uitvalsbasis, in dit geval Teulada, kunt doen. En ik denk, eerlijk

    gezegd, dat je die twee weken dan zeker goed gevuld hebt. En met een kleine

    erbij lijkt het me prettig als je iedere keer weer terug kunt gaan naar die ene

    plaats, zeker als het zo warm is.

    Ons huis is een leuk en knus ingericht Sardijns huis dat plaats biedt aan maximaal vier personen. De inrichting en uitstraling van het huis is gezellig en romantisch en het is voorzien van alle facilteiten. Het ligt midden in de oude dropskern op vijf minuten van het dorpsplein, waar je alle terrasjes en restaurantjes vindt, en op tien minuten van de kust met haar prachtige rustige stranden. Teulada is ook echt een leuk, gezellig dorpje met restaurantjes, terrasjes en alle voorzieningen. De mensen

    zijn er vriendelijk en hartelijk, dus een fijne plaats om te vertoeven.

    Ik hoop dat ik je hiermee voldoende informatie heb kunnen geven. Mocht je meer

    willen weten of misschien interesse hebben om ons huisje te huren mail me dan

    maar.

    Met vriendelijke groeten en alvast een fijne vakantie gewenst,

    Hans