bestaat er een cursus Sardijns?

  • rusz

    ik ga volgend jaar naar Sardinie, in de buurt van Oristano, ik wil graag een cursus Sardijns volgen om m'n woordenschat uit te breiden en wat grammatica te leren kennen. Kent iemand iemand die in de randstad zo'n cursus geeft?

  • Immy

    ik weet niet of je er iets aan hebt, maar op de sardinie.startpagina.nl staat een rubriek met taal. Misschien dat je daar iets wijzer wordt.

    Kijk eens hier: http://www.geocities.com/Athens/Troy/7818/inglese.html

    hier wordt de grammatica uitgelegd in het engels.

  • Muis

    In amsterdam is een organisatie van Sardijnen die in Nederland wonen actief. Ik heb zelfs een keer een promotie bijgewoond van een Sardijn over de Sardijnse taal. Ik weet nu even niet meer hoe hij heet maar ik kan het wel navragen. In die organisatie is vast wel iemand die je iets kan leren.

  • chrn

    ja,ik ben sardijns,wat wil je weten dan?rusz schreef:

    >

    > ik ga volgend jaar naar Sardinie, in de buurt van Oristano,

    > ik wil graag een cursus Sardijns volgen om m'n woordenschat

    > uit te breiden en wat grammatica te leren kennen. Kent iemand

    > iemand die in de randstad zo'n cursus geeft?

  • Giorgia

    Nee, er bestaat geen cursus sardijns.. Sardijns wordt door niet veel mensen gesproken. Als Sardiniërs Sardijns praten kunnen de Italianen het niet eens verstaan.

    maar je moet gewoon italiaans leren, dat verstaat elke Sariniër..!! En dan leer je daar vanzelf het sardijns…beetje bij beetje.

    Ik ben zelf vaak in sardinië geweest. De mensen daar spreken uitstekend italiaans als ze willen:) Maar ik zie dat je deze vraag al heel lang geleden gesteld hebt dus waarschijnlijk weet je dit allemaal al:P doei x

  • welkom

    Zelf spreek ik vloeiend Sardijns en wel het Campidanees. Maar………… in sardinie spreekt men verschillend Sardijns dat is verbonden aan de streek.

    Er bestaat wel een Sardijns woordenboek en als een dialect geschreven wordt is het een TAAL.