met de trein van Alghero naar Cagliari

  • Marjon

    Heeft er misschien iemand ervaring hoe je het beste met de trein vanaf het vliegveld van Alghero naar Cagliari reist?

    Ik kan hierover eigenlijk nergens duidelijk informatie vinden en een kind van ons reist ons deze zomer iets later na met waarschijnlijk het vliegtuig naar Alghero.

    Ik ben benieuwd naar de reacties!

    Bij voorbaat mijn hartelijke dank !!

    Marjon

  • gianfranco

    Hallo Marjon,

    Volgens mij wordt dit een hele klus! Heb geen ervaring met de treinen op Sardinie maar je moet eerst met de bus naar Alghero en daar is dan een klein “station” waar dan een trein(tje) vertrekt. Op deze site kun je het invoeren en tijden bekijken http://www.ferroviedellostato.it/ het is wel in het Italiaans maar volgens mij is het wel duidelijk. Ik heb het even in gevuld maar je bent rond de 4 of 5 uur onderweg!

    Misschien een vlucht zoeken op Cagliari?

    Groetjes,

    Gianfranco

  • Maarten

    er gaan bussen van het vliegveld van Alghero naar Cagliari ook savonds laat! speciaal voor vliegtuigpassagiers!

    voor meer info stuur maar even een mailtje naar info@sardaholiday.com of info@doensardinie.com

  • hans

    Hallo Marjon,

    Ik heb een aantal keer het treintje vanuit Alghero naar Sassari genomen, dat is een klein smalspoor boemeltreintje. Leuk om overdag eens mee door het landschap te rijden, ver weg van alle bewoning.

    Vanuit Alghero MOET je met de trein altijd richting Sassari (25 km) en van daar uit bv naar het zuiden, Cagliari.

    Ik weet niet hoe het zit met aansluitingenen en dergelijke, maar ga er maar van uit dat dit een reis is die vanaf Alghero een kleine 300 km lang is.

    In nederland heb je daar ook ruim 4 uur voor nodig, op Sardinië denk wel het dubbele!

    Een alternatief is om meteen naar Cagliari te vliegen. dat kan bv vanuit Keulen/Bonn. Is trouwens een mooie stad dat Cagliari, tevens de grootste op het eiland. Er rijden natuurlijk ook bussen, maar ook voor de bus is de afstand rond de 300 km.

    Informeer eens om een auto te huren voor een halve dag, ik ken iemand die dat in het verleden vaak heeft gedaan. Die persoon vloog vanuit duitsland naar Olbia, huurde daar een auto voor een halve dag en reed ermee naar alghero en leverde die daar weer in. Dat ritje kan gemakkelijk binnen 2 uurtjes.

    Vanuit Alghero rij je dan ook weer richting Sassari, deels nieuwe snelweg en vandaar naar het zuiden (Calrlo Felice) snelweg naar Cagliari. kan ook in max. 3 uurtjes.

    Fijne vakantie.

  • SardaHoliday

    Voor 20,00 pp kan je na elke vlucht van Ryanair met de bus naar Cagliari! duurt ongeveer 3,5 uur deze bussen rijden 4 x per dag van Cagliari naar Alghero en vice versa!

    vr.gr. Maarten

    www.sardaholiday.com

  • Carin

    Hallo Maarten,

    Kan je de busreis reserveren en zoja bij welke maatschappij?

    Om 20.30 landt het vliegtuig.

    Alvast bedankt

    SardaHoliday schreef:

    >

    > Voor 20,00 pp kan je na elke vlucht van Ryanair met de bus

    > naar Cagliari! duurt ongeveer 3,5 uur deze bussen rijden 4 x

    > per dag van Cagliari naar Alghero en vice versa!

    >

    > vr.gr. Maarten

    >

    > www.sardaholiday.com

  • johnny

    Gaan deze bussen ook in januari van alghero naar cagliari? Moet nml de auto weer inleveren in alghero , mijn collega,s gaan eerder terug. De datum is 17-01-2011