wandelen

  • Annemieke

    Wie weet waar je mooi kan wandelen in de buurt van Alghero en aan de west kust? Of heeft misschien andere leuke tips aangaande wandelen op Sardinie? Website, routes, wandelgebieden? We gaan eind april naar Sardinie.

    Alvast bedankt.

    Annemieke

  • GEESJE

    Leuk dat je in die tijd ook naar Alghero gaat. Ik namelijk ook.

    Groetjes

    Mams

  • Wilbert Geers

    Wandelingen worden - vind ik - niet erg goed aangegeven. Soms zie je een bord met dat daar een wandeling begint, maar er staat dan bijvoorbeeld niet bij hoe lang of hoeveel km…

    Dus erg lange wandelingen hebben we er niet gemaakt. Wel kun je lekker wandelen, maar dan een beetje op gevoel en vanuit info in de reisgidsen.

    Als je bij Alghero zit moet in ieder geval naar Capo Caccia: erg mooi. En een leuek dagtrip is ook naar Bosa (en eventueel Tharros) Deze weg loopt naar het zuiden langs de kust.

    Zie hier voor onze ervaringen: http://www.sardinie-info.nl

    Veel plezier op Sardinië

    Wilbert

  • Ersilia

    Het is wel wa zuidelijker maar in de “Monte Arcosu” wwf reservaat heb je schitterende bewijzerde wandelroutes, sommige vergen wel wat oefeningen. Maar het is een schitterend gebied! Er zijn wandelroutes van 3 tot 10 uur! op zaterdag en zondag kan je er ook met een gids wandelen. Af en toe kom je wat informatieborden tegen van wat er zo al leef, groeit en bloeit. Zeker nu (begin van het jaar) kom je nog vele watervalletjes en berg meertjes tegen! erg mooi.

    Wij wonen hier vlakbij en gaan vaak op zondag hier een stuk wandelen. er is op de website ook info in het engels te vinden

    http://www.ilcaprifoglio.it/

    gr. Maarten

  • carolien fischer

    Wij gaan in mei naar Alghero en willen ook gaan wandelen. Ik heb al een aantal keren gezocht, maar kom met name wandelingen in het zuiden tegen…. ben dus ook erg benieuwd of iemand tips heeft!

    Wat ik tot nu toe gevonden heb is:

    - Rother Walking Guide - € 17,-. 50 dagwandelingen. Goede deelkaartjes.Topografische kaarten (IGM 1:25.000 en 1:50.000) niet eenvoudig te verkrijgen (heb dus geen idee hoe je hieraan komt…. ben ook nog niet op zoek geweest in kaartenwinkels….)

    - Op Sardinië loopt de langeafstandsroute van noord naar zuid tussen San Teresa di Gallura en Castiadas. Informatie over de route:www.piedaterre.nl/sentiero italia.htm. Zie ook www.caicmi.it (site van de Club Alpino Italiano).

    - http://www.stanley-livingstone.eu/trans-sardinien-wandelen-op-sardinië-b-1189.html

    Trans Sardinien. Met deze gids is er de mogelijkheid om een meerdaagse wandeltocht te maken op het Italiaanse eiland Sardinië. In deze gids wordt het eerste stuk van de Sentiero Sardegna beschreven van Santa Teresa naar Monti. De wandelroute is 129 km lang en is beschreven in zeven etappes. Trans Sardinien. Duitstalig (2007).

    Hoop op reacties!

  • tkriek

    Gedetailleerde kaarten van Istituto Geografico Militare (1:25000) zijn te verkrijgen bij Maps store, maar je moet er dan wel een minimum aantal bestellen. Deze kaarten zijn heel erg gedetailleerd, maar geven geen wandelroutes aan.

    Je kunt altijd terecht bij de touristische informatie in Alghero om wandelroutes te vinden in de buurt van Alghero.

    Dan heb je nog de Italiaans talige gidsen zoals Sardegna a piedi 10 itinerari spettacolari lungo la costa, verkrijgbaar bij bol.com (Italiaanse site), ik heb links op de Italiaanse pagina's staan van mijn site http://www.tharros.info/ViewItems.php?cat=Guide%20turistiche&lng=it.

    Gepost door: tkriek (ip565b6d7f.direct-adsl.nl)

    Datum: 10 februari 2010 07:21

    En dan is er nog de genoemde Rother Walking Guide uit 2000 die een aantal goede recensies heeft

    groetjes

    Timbert

  • Simon

    Er is een boekje verkrijgbaar genaamd: Guida agli itinerari turistici del Basso Sulcis. Hierin 10-tallen wandelroutes in het Z van Sardegna. Is van Galsulcis en gedrukt door Grafiche Sainas, Via Liguria, Gagliari. Helaas wordt er geen ISBN nummer vermeld.

  • yvette

    Wij gaan begin juli naar het noorden van Sardinie, Trinità d'Agultu, mede om te wandelen. Wandelroutes van dit gebied zijn ook moeilijk te vinden, heeft iemand tips?

    Misschien ook tips voor leuke uitstapjes vanaf deze plek?

    groet, Yvette

  • Bart

    Op de volgende site http://www.sardegnanascosta.it/ kun je ook informatie vinden over wandelen op Sardinië. Het is in het Italiaans maar als je er eens naar kijkt en er een woordenboekje bij houdt krijg je ieder geval een indruk en een contactadres. Ze organiseren wandelingen met een gids naar verschillende plekken.

  • cmvdh@dse.nl

    Eind maart gaan wij naar Sardinie. Eerst een paar dagen in de buurt van Alghero en daarna naar het Zuid-Westen, omgeving Iglesias. Wij houden erg van wandelen, maar het Italiaanse verkeersbureau kon ons geen tips geven. Heb jij wel informatie ?

    Weet niet of het verstandig is naar het Zuid-Westen te gaan. Is de Oostkust interessanter om te wandelen ? Ik kan de bestemming nog wijzigen.

    Groeten van Corry