Ryanair op Cagliari

  • Hans

    Hallo Sardinë-liefhebbers,

    Weet iemand of Ryanair ook in 2011 weer vliegt vanaf Düsseldorf (Weeze)

    op Cagliari-Elmas.

    Als ik nl. kijk op de site van Ryanair is het niet mogelijk om deze vlucht (al) te boeken.

    Ik hoor het graag.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    groetjes,

    Hans

  • Maarten

    Nou, niks is zeker! maar waarschijnlijk wel. Het is het zelfde verhaal als dit voorjaar speelde in Alghero, de afgelopen dagen stonden de kranten er hier bol van. het is allemaal een kwestie van geld. Ryanair ( maar ook Airberlin schrapt vluchten) wil simpelweg niet betalen of in iedergeval niet veel voor het gebruik maken van het vliegveld. Gaat de lokale overheid hier niet in mee dan vrees ik het ergste, want dan kan het voor de prijsvechters niet uit om te blijven vliegen. Anderzijds is het in Alghero ook goed gekomen dus we hebben goede hoop. Er is veel protest niet alleen vanuit de toeristenbranche maar ook vanuit het zakenleven tegen de voorgenomen plannen. Op zich denk ik ( en dat is mijn persoonlijke mening) dat Ryanair wel een punt heeft, zij brengen veel toeristen naar Sardinie, die op hun beurt weer veel geld mee brengen, wil Sardinie en in dit geval het zuiden hier van blijven profiteren dan zullen ze wel over de brug moeten komen door het aantrekkelijk te maken voor de lowcost maatschappijen om op Cagliari te vliegen. De protesten richten zich dan ook meer op de overheid dan op de maatschappijen zelf.

    Overigens kan je nogwel via Ciampino vliegen, maar ja dat haalt wel een beetje het voordeel van de rechtstreeks vluchten eruit.en Natuurlijk Alghero en Olbia blijven vooralsnog wel gewoon in de vluchtschema's van eerder genoemde maatschappijen.

    op de website van L'unionesarda. is het meeste niuews hier over wel te volgen. we moeten maar even afwachten!

    Maarten

    www.sardaholiday.com

  • johnny

    Met een beetje geluk ben je voor eu 100 retour weeze - rome rome - elmas elmas -rome rome - weeze, Maar het is ryan air , beetje vertraging en je mist je vlucht , wil zelf graag nog in januari een weekje , maar wel low cost , succes.

  • simon

    Met Ryanair Weeze-Cagliari v.v. minder dan €40