Activiteiten met kinderen op Sardinie

  • Laura

    Hallo ervaren Sardinie gangers,

    Ik ben op zoek naar onze vakantiebestemming voor komende zomer en heb mijn oog op Sardinie laten vallen.

    Ik vroeg me alleen af of iemand weet of er veel te doen is voor met 2 kleine kindjes? (4 en 1.5 jaar oud, dus ze hebben nou ook weer niet heel veel nodig).

    Is er misschien een dierentuin ergens op het eiland, of een aardig grote speeltuin voor een keertje? Ik lees iets over flamingo's die er zitten, dat is natuurlijk een keer leuk, en verder op het strand spelen, maar we willen 2 weken gaan dus het is wel leuk als er wat voor de afwisseling is.

    Wie heeft tips?

    Bedankt!

  • Laura B

    Laura,

    Als je op het andere forum van Sardinië kijkt (www.sardinieforum.nl) vindt je zeker informatie. Er is een infopagina waar allerlei sites vermeld worden.

    Op de zoekfunctie zal je veel informatie vinden waar je misschien iets aan zal hebben voor je verdere planning van de vakantie.

    Het eiland is groot, bijna zo groot als Nederland. Je kunt je beter eerst even oriënteren in welk gedeelte van het eiland je de vakantie wil doorbrengen. Zeker weten dat je dan verder geholpen wordt door Sardiniëliefhebbers.:)

    grtjes

  • Nienke

    Mag ik hierop inhaken? Wij gaan half september ook met een kleine, dan twee jaar oud naar sardinie. Heeft iemand nog een aanrader voor een accommodatie:

    Met 1 slaapkamer en woongedeelte

    Kinderbad

    Aan zee

    Dichtbij centrum of dorpje

    Indien mogelijk een barretje op maximaal 200 meter afstand ivm babyfoon

    Het liefst graag wel een beetje levendig omdat we na het seizoen gaan.

    Laura heb jij al accommodatie gevonden?

    Wat ook wel leuk is met kinderen is misschien een agritursimo bezoeken waar ze paardjes, geiten e.d hebben

    Groetjes

    Nienke

    Laura Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo ervaren Sardinie gangers,

    >

    > Ik ben op zoek naar onze vakantiebestemming voor

    > komende zomer en heb mijn oog op Sardinie laten

    > vallen.

    > Ik vroeg me alleen af of iemand weet of er veel te

    > doen is voor met 2 kleine kindjes? (4 en 1.5 jaar

    > oud, dus ze hebben nou ook weer niet heel veel

    > nodig).

    > Is er misschien een dierentuin ergens op het

    > eiland, of een aardig grote speeltuin voor een

    > keertje? Ik lees iets over flamingo's die er

    > zitten, dat is natuurlijk een keer leuk, en verder

    > op het strand spelen, maar we willen 2 weken gaan

    > dus het is wel leuk als er wat voor de afwisseling

    > is.

    >

    > Wie heeft tips?

    >

    > Bedankt!

  • tkriek

    Laura, Nienke,

    Voor accommodaties kan je kijken bij campings. De meeste hebben bungalows of stacaravans en er is altijd wel een barretje (bij de gemiddelde camping) en een speeltuintje en vaak ook een zwembad. Alternatief is een agriturisme met appartementjes die niet al te ver van van het strand ligt (die zal je minder snel aan het strand vinden). Dierentuinen en kinderboerderijen zijn er niet. In het binnenland zal je sneller agriturismi vinden waar je meer in aanraking met dieren kunt komen, zoals schapen en geiten. Dat in aanmerking genomen zal je het beste rond Alghero, of niet te ver van Cagliari of niet te ver van Olbia wat kunnen vinden. Het noordoosten is een stuk duurder overigens en Alghero heeft het voordeel dat er goedkope vluchten van Ryanair heen gaan. Je kunt ook contact opnemen met intermediairs (Nederlandstalig) en informatie inwinnen. Appartamenten, zeker in het hoogseizoen, kunnen prijzig zijn.

    Ik hoop dat dit jullie verder helpt