Slapen op de ferrie naar Sardinië met een baby

  • Simonja

    Wij denken erover om een hut te huren op de ferrie naar Sardinie. Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het gebruik van een (eigen) campingbed voor een baby. Past dit in een hut en zo ja, in welke hut?

  • Martina22

    Hallo Simonja,

    Wij zijn al een aantal keer met een babybedje in de hut naar Sardinie gevaren. We gingen met MobyLines, en we hadden een tweepersoonshut. Maar volgens mij zijn alle hutten gelijk hoor, die vierpersoonshutten hebben alleen de bovenste bedden uitgeklapt waardoor het feitelijk twee stapelbedden worden. Maakt in grondoppervlak geen verschil.

    Het babybedje stond bij ons tegen de ingang/deur aan. We konden er net langs om naar de wc/douche te gaan ;)

    Groetjes en fijne vakantie!

    Martina

  • Eva-Sardinia

    Ciao Simonja,

    in aanvulling/correctie op de mail van Martina. De standaard 2 persoonshutten zijn kleiner in vloeroppervlakte dan de 4 persoons hutten. Je hebt in de 2 persoonshutten 1 stapelbed en zoals Martina schrijft, in de 4 persoonshutten heb je 2 stapelbedden.

    Toch denk ik dat je het wel redt om ook in de 2 persoonshut een babybedje neer te zetten. Het scheelt trouwens wel met welke maatschappij je gaat, wij zijn een keer met Tirrenia geweest en die 2 persoonshut was heeeel erg klein.

    Groetjes,

    Eva

  • paul.wijenberg@kpnmail.nl

    We plannen een korte vakantieweek in augustus om Sardinië te verkennen. B) Daar hoort natuurlijk een camper bij. Vooralsnog vind ik slechts 2 duurdere verhuuradressen (150,00 euri per dag of zo).

    Aankomst in Cagliari. Wie weet nog meer (particuliere of plaatselijke) verhuuradressen?

    Bedankt voor jullie hulp! :)-D

    Paul Wijenberg

  • richardbremmer

    Door omstandigheden kunnen we geen gebruik maken van onze geboekte overtocht voor 2 personen van Livorno naar Olbia en vv.

    Heenreis 24/07/2011 om 23.30 uur

    Terugreis 11/08/2011 om 22.00 uur

    Overtocht is inclusief auto (max. 5 meter) en binnenhut

    Huidige prijs bij Mobylines is €479,-. We bieden het aan voor: € 400,-.

    Data kunnen niet aangepast worden.

    Tenaamstelling en kenteken auto wel. Kosten hiervoor zijn voor rekening verkoper tot max. €100,-.

  • Kim van den Broek

    Beste Simonja,

    Vorig jaar hebben wij met een baby een overtocht gemaakt met Olbia-ferries. Aangezien je toch aardig wat moet meeslepen, dachten wij, we gaan zonder bedje. We hadden een hut met 4 bedden. We hebben 1 matras van het stapelbed gehaald en op de grond gelegd. De stapelbedden beginnen vrij laag boven de grond waardoor het matras precies goed tussen beiden stapelbedden inviel. Er was geen openruimte waar de baby tussen kon vallen. Kortom allemaal heerlijk geslapen!

    Ondanks dat de ruimte vrij beperkt is in een hut, past een bedje volgens mij wel.