Tips 1e keer Sardinie, met tieners

  • annekemm

    Dit jaar willen wij (na 11 jaar Corsica) Sardinie een keer gaan proberen. Wij zoeken mooie natuur, mooie rustige stranden, leuke stadjes en ook wat vertier voor onze twee dochters van 18 en 16 jaar (maar geen megadrukte)

    Wie kan advies en tips geven over een mogelijke keuze van streek en campings.. Alvast bedankt..

  • tkriek

    Hi Anneke,

    Een optie is bij Alghero, daar zijn wel mooie stranden te vinden en in Alghero is er genoeg te doen. Het is wel wat drukker in de zomer, maar makkelijk te bereiken. Een andere optie is langs de oostkust, veel mooie stranden en veel natuurschoon, maar iets minder stadjes (Siniscola, Dorgali, Barisardo, Tortoli). Een derde optie is vlak bij Cagliari, de kust tussen Cagliari en Villasimius biedt veel mooie stranden en je bent niet ver van Cagliari af waar wat meer te doen is. Ten zuiden van Cagliari heb je de mooie stranden van Chia en Spartivento en het stadje Pula. Iets verder weg maar met genoeg te doen is Sant'Antioco of het eiland San Pietro met Carloforte. Aan de westkust heb je tenslotte Bosa met Bosa Marina. De drukste zones in de zomer zijn ongetwijfeld de Costa Smeralda en de eilandengroep La Maddalena, en rond Alghero en vlak bij Cagliari, zeg maar in de buurt van de grote havens en vliegvelden. In de zomer zal je overigens makkelijker evenementen in de buurt vinden of georganiseerde activiteiten, buiten het hoogseizoen ben je meer op jezelf aangewezen.

    Hoop dat je dat wat verder helpt

  • annekemm

    Hallo Timbert

    Dank je voor snelle reactie. Dit help ons zeker om verder te orienteren. De streek rond Cagliari spreekt ons in ieder geval al aan. Heb je nog suggesties voor leuke campings en nog een andere vraag :op Corsica reserveren wij eigenlijk nooit, is dat op Sardinie wel nodig?

    Alvast bedankt voor je reactie

    groeten

    Anneke

  • wilbert geers

    Hai,

    Ik ben het (meestal) wel eens met Timbert. En nu ook.

    Als je aangeeft op welke campings je op Corisca bent geweest, dan kan ik wellicht daar soortgelijke van Sardinie bij aanbevelen.

    Zie hier de campings die ik zelf bezocht heb.

    Groet,

    WIlbert

  • tkriek

    Dank je Wilbert (tu)

    Anneke,

    suggesties voor campings kan je ook op mijn site vinden, het hangt een beetje van je smaak af natuurlijk. In het hoogseizoen is het wel handig te informeren of de camping vaak vol zit, reserveren kan niet in alle gevallen. Het dichtste bij Cagliari ligt camping Pini e Mare en ten zuiden Cala d'Ostia, beiden liggen gunstig genoeg ten opzichte van Cagliari en de mooie stranden. Iets verder weg liggen campings Le Dune (Muravera) en Portu Tramatzu (beide campings zijn aanbevolen), dan is Le Dune misschien een betere keus omdat je dan meer mogelijkheden hebt aan activiteiten.

    Campings provincie Cagliari

    de website van Le Dune is ook in het engels.