camperen in juli met baby?

  • saskia_g

    Hoi

    Ik ben aan het orienteren voor een vakantie in de zomer. We zijn van plan om in juli weg te gaan en zijn echte campeerders. We hebben een kindje dat dan iets meer dan een jaar is. En ik heb een aantal vragen….

    1) Is Sardinie uberhaupt geschikt in juli voor zo'n kleintje? Of veel te warm? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

    2) Ik heb even gekeken naar campings en vind vooral luxe campings met animatieteams etc. Niks voor ons, weet iemand misschien meer eenvoudige (en iets goedkopere) campings, liefst wel direct aan het strand en met schaduwplekjes.

    3) we willen zelf met de auto, welke overtocht raden jullie aan? Ik zie door de bomen het bos niet meer….

    Alvast bedankt!

    groet Saskia

  • tkriek

    Hi Saskia,

    Juli kan erg warm zijn en dan wil je met een klein kind graag schaduw. Dan kan je het beste campings uitzoeken waar schaduw gegarandeerd is bij stranden waar je schaduw hebt, en dat zijn meestal stranden met een pineta (pijnbomen gordel achter het strand). Goedkopere campings zijn vaak twee sterren campings. Je kunt kiezen voor Torre del Porticciolo (Alghero in het noorden) of Bella Sardinia of Nurapolis aan de westkust, of langs de oostkust zijn een paar campings met genoeg schaduw, kies niet voor de Costa Smeralda want die is duur en er is veel minder schaduw waar je je kunt terugtrekken. Kijk vooral even op Google maps voor de ligging en de schaduw.

    Goede overtochten zijn Genua-Porto Torres in het njoorden (kortste vanuit Nederland rijden) of Livorno - Olbia (kortste overtocht tijd), ik adviseer Moby Lines of Sardinia Ferries of Saremar. Als je graag bij Alghero wilt verblijven is Porto Torres de beste haven, kies je voor de oostkust neem dan de ferry vanuit Livorno.

    Hopelijk helpt je dit verder