Nieuwe sardinie.pagina en prikbord

  • Sandra

    Beste bezoekers,

    Sinds dinsdag 9 mei is de Sardinie.startpagina weer online. Op dit moment is de pagina nog in de opstartfase, alle oude links waren verdwenen, dus als iemand iets mist, kan dat via ‘links en tips’ op de startpagina doorgegeven worden. Ook het prikbord is nu weer online, maar helaas zijn alle oude berichten verloren gegaan. Hopelijk wordt het prikbord echter weer net zo levendig en informatief als voorheen!

    Met vriendelijke groet, Sandra Buster

    webmaster sardinie.startpagina.nl

  • Immy

    hallo Sandra, fijn dat het prikbord er weer is. Alleen jammer dat alle info van het oude prikbord verloren is gegaan.

  • Immy

    Gelukkig heb ik nog een reisverslag bewaard, ik heb het iets aangepast. Maar als iemand iets zoekt is er alvast iets info.

    Wij zijn in het jaar 2003 naar Sardinië geweest met eigen auto.

    Ik heb alles zelf geregeld. De camping waar wij verbleven via internet en de

    overtocht heb ik rechtstreeks bij de ferrymaatschappij (MOBY) geboekt.

    dit laatste heb ik schriftelijk gedaan omdat als ik het via internet geboekt had met een credit-card zou moeten betalen en die heb ik niet. Nu vind ik via

    internet betalen nog steeds een beetje eng.

    Maar alles is goed gegaan.

    Sardinië is een schitterend eiland voor een onvergetelijke vakantie.

    Wij zijn zoals ik al zei met eigen auto naar Genua gereden via Duitsland en Zwitserland. Wat heel mooi is, is over de Gotthardpas rijden. Het is iets om maar je staat niet zo lang in de file.

    In Duitsland hebben wij een overnachting gehad. Wij zijn de snelweg afgegaan +/- 100 km voor Freiburg. In het plaatsje Ettenheim hebben wij

    met 7 personen voor 92 euro overnacht inculsief ontbijt. Voor minder hebben wij een warme maaltijd gehad, ook in Ettenheim.

    De volgende dag zijn wij doorgereden via Zwitserland naar Genua.

    Het was even zoeken in Genua maar de ons vergezellende auto met de andere drie personen vond de haven direkt. (wij hadden een bordje gemist).

    Nadat we ons gemeld hadden en de ferry was aangekomen konden we de boot op. Nadat we ons hadden opgefrist zijn we gaan eten. Het zit niet bij de prijs in. Wij waren net klaar met eten toen we afmeerden. Langzaam zagen

    we Genua wegglijden. (22.00 uur) Na nog even wat drinken zijn we gaan slapen. Wel moet je de volgende morgen op tijd uit de veren (06.15 word je gewekt door de stewards aan boord. Je hebt dan nog een uur om je aan wassen, aan te kleden en wat te eten. ( een kopje cappuccino met een briocche). En dan wordt er omgeroepen om naar de auto te gaan en met een kwartier ben je dan van de boot af.

    (Olbia 07.45)

    Dan is het afhankelijk van waar je heen wilt, hoe lang je er over doet.

    Wij zijn naar Alghero geweest aan de noord-west kust, dit was 2 uur rijden.

    Hier hebben wij op een camping gestaan in een gehuurd huisje (vergelijkbaar met een trekkershut, 1 kamer met 2 stapelbedden en keukentje buiten, zeer avontuurlijk) Maar op de zelfde camping zijn ook

    wat luxere huisjes te huur. deze huisjes hebben 2 slaapkamers en eigen douche en toilet.

    Op www.sardinie.startpagina.nl vind je een site van deze camping. La Mariposa.

    De stad Alghero heeft een oud centrum, heel gezellig. Deze stad heeft veel Spaanse invloeden. De zee is hier azuurblauw met witte zandstranden.

    Ook heb je in de omgeving de Neptunusgrotten. Hier kan je vanuit het centrum van Alghero met een boot naartoe of met de auto, maar dan moet je de trappen afdalen (656 treden), even later ook weer omhoog.

    Eventueel kan er degen met de meeste uithoudingsvermogen weer naar boven klimmen terwijl de anderen met de boot naar een tussenliggend haventje gaan. Hier kunnen degene die weer naar bovengeklauterd zijn de anderen ophalen.

    Ook naar Bosa ten zuiden van Alghero is leuk idee voor een uitstapje.

    De kust hier is grillig maar onderweg zijn ook een paar strandjes te vinden.

    Vanuit Stintino heb je een mooi uitzicht naar Asinaria, een eiland waar vroeger gevangenen vast werden gehouden. Vanwege de stroming (weet ik niet helemaal zeker) konden ze niet ontsnappen. De stroming onstaat daar omdat daar de zeestraat tussen Corsica en Sardinië begint.

    Omdat Sardinië bijna net zo groot is als België, is het zo goed als onbegonnen werk om dit eiland in 14 dagen te bekijken.

  • silvio

    Net op tijd voor de vakantie zijn ‘we’ weer online.

    Hopelijk zijn we weer snel op volle sterkte. Op bienvenuto is het al bekend gemaakt. De overigen zullen wel snel volgen.