beste seizoen

  • liesbeth klaver

    Kan iemand mij vertellen hoe de natuur er uit ziet zowel in het voorjaar als in het najaar. Wat is de beste tijd om dit eiland te bezoeken (buiten de zomerperiode om).

  • Janina

    Hoi Liesbeth,

    Het voorjaar was dit jaar laat begonnen, net zoals bij ons. De maanden mei/juni vind ik persoonlijk de mooiste. Alles is groen, het ruikt lekker, de mandarijenbomen bloeien, alle bloemen bloeien. Je kunt reeds op het strand zitten, het zeewater is dan nog aan de frisse kant.

    De herfst bestaat eigenlijk nietzo op Sardinie, het blijft heel lang groen. De natuur op Sardinie bestaat uit vrij kleine struiken, die groen blijven.

    Je kunt tot december op het strand en zwemmen. Er zijn dan niet veel toeristen, dus de hele strand voor jouw alleen.

    Je kunt de binnenlanden in, de bergen, wandelen, er zijn heel veel die in de lente en herfst gaan fietsen, met de motor op stap. De campings zijn dan wel dicht.

    Wil je nog iets weten, laat het mij dan weten via deze site of Sardinieforum.nl.

    gr. Janina

  • Sandra

    Hoi Liesbeth,

    Wij zijn tot nog toe altijd in september geweest en dat bevalt erg goed. Het is er vrij rustig qua toeristen, lekker weer (met af en toe een buitje) en het water is heerlijk warm. De campings zijn ook een heel stuk goedkoper dan, evenals de overtocht, dus dit jaar vind je ons er weer in september :-)

    Groetjes, Sandra