Wandelkaarten

  • Michel

    Sardinië-vrienden,

    Ik ben op zoek naar een wandelkaart van Monti del Gennargentu op Sardinië. Weet iemand of hier specifieke kaarten van zijn waar wandelpaden/dagroutes op vermeld staan of wellicht een site waar hier iets over te vinden is.

    Alvast bedankt en groeten,

    Michel.

  • Janina

    Hoi Michel,

    Ik weet niet of je al vaker bent wezen wandelen in deze omgeving. Het is een uitgestrekt gebied. Kaarten zijn op Sardinie verkrijgbaar bij het VVV of trekking-vereniging. Deze vereniging biedt wandeltochten, excursies enz. aan. Het is beter met een groep te gaan wandelen, wel heel goeie schoenen, compas en uithoudingsvermogen meenemen.

    Met een gids kom je op de mooiste plekken, ga nooit alleen de bergen in.

    Op de start-pagina Sardinie, heb je een site trekking-Sardinie.

    vr. gr. Janina

  • Michel

    Heb je voor mij de url van de trekkingsite op de sardiniepagina, ik kan de link niet vinden namelijk. Alvast bedankt!

  • Janina

    http://web.tiscali.it/sardiniatrekking/Index2.htm

    Hoi Michel,

    Dit is de website van Sardiniatrekking.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Groetjes, Janina

  • Janina

    http://www.boscaglia.it/presentazione/1000_uk.htm

    Dit is ook een trekking site.

    groet, Janina

  • Janina

    Nog meer sites,

    www.lamiasardegna.it

    www.parcogennargentu.it

    www.golfodiorosei.net

    Janina

  • Michel

    Janina,

    Hartelijk dank voor al je suggesties. Ik heb diverse organisaties al gemaild om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor dagwandelingen. Ik heb begrepen dat wandelen alleen nogal gevaarlijk kan zijn. Betekent dit dat er helemaal geen uitgezette routes zijn (hoe kan dat eigenlijk, want we zijn een paar keer op Corsica geweest en daar heb zijn juist enorm veel goede routes te doen alleen (zonder begeleiding)). Evenmin heb ik bij speciaalzaken voor wandelkaarten wandelroutes gevonden of kaarten voor Sardinië. Wel zijn er een paar boeken (o.a. van Sunflower en Rother), maar daar staan juist routes in voor een gebied waar wij niet naar toe gaan). We zoeken routes voor centraal Sardinië (omgeving Nuoro).

    Zijn er bij de plaatselijke VVV's geen kaarten/routes verkrijgbaar?

    Groeten Michel.

  • Patrick

    Op mijn homepage kan je enkele beschrijvingen van wandelingen vinden die je zelf kan doen. Surf eens naar http://users.pandora.be/patrick.geerts3/ en klik op Sardegna.

    Toch ook van mij de waarschuwing om voorzichtig te zijn, als je alleen op weg gaat. Het is er heel mooi, maar ook heel verlaten. Op vele plaatsen ben je km ver van iedereen, en dat zonder GSM ontvangst. Het kan dan gevaarlijk worden mocht je er iets aan de hand krijgen. Elk jaar horen we wel dat er iemand vermist is.

    En neem voldoende water mee, het is er heet. Wij nemen minstens 3 liter per persoon mee.

    Hoe dan ook, het is echt de moeite waard.

  • Janina

    Hoi Michel,

    Wanneer ga je naar Sardinie? Ik heb op Sardinie wel een wandelkaart van de bergen in de omgeving van Nuoro. Wij gaan zelf in juni/juli, dus mocht je in augustus gaan, kan ik er wel een meenemen. Die ik dan naar jouw opstuur.

    groeten, Janina

  • Michel

    Janina, dat is heel aardig van je. Wij gaan van 18 tot 25 juni aanstaande, dus waarschijnlijk wordt dat moeilijk.

    Groeten Michel.