belachelijke dure huurprijzen

• Virgilio

Kan iemand mij uitleggen waarom de huren van een vakantiehuisje op Sardinie zo abominabel hoog zijn?

Van de Costa Smeralda kan ik het nog begrijpen. Maar de prijzen voor een huisje in een gehucht (authentiek dorp) zijn vergelijkbaar met de prijzen van huizen in een dorp waar wel veel faciliteten zijn. Allemaal faciliteiten waar geinvesteerd voor is en dus via de huur terug verdiend moet worden.

• Paolo

het hangt van de maand af virgili…. maanden als juni/juli en vooral augustus zijn nou eenmaal duur omdat er veel vraag naar is.

Vooral rond 14-15 augustus schieten de prijzen nog verder omhoog…

Maar wat noem jij duur als ik vragen mag??

• christina

Ciao Vigilio,

Weet je wel zeker dat je je hart hebt verpand aan Sardegna? Je klinkt nogal negatief, zie je andere topic over harde muziek in restaurants en nu de dure huurhuizen? Vergeet je niet de schoonheid en vriendelijkheid van het eiland? Kom op Vigilio, niet zo somber :))

Saluti di Christina

• AnneV

Toevallig heb ik via het prikbord twee adressen aangeboden gekregen met alleszins redelijke prijzen.Vergeet niet dat Sardinië in principe niet veel doet voor het toerisme. Dat bedoel in positieve zin. Dus geen masa's toeristen, disco's etc. etc. De prijzen mogen dat misschien hoger zijn dan in andere vakantieoorden, je krijgt er ook heel wat voor terug. Een authentiek, prachtig, eiland. Wil je lekker goedkoop op vakantie, boek dan een vakantie naar Turkije of Spanje bijvoorbeeld. Niet om deze landen af te kraken, zeker niet. Maar Sardinië is nu eenmaal Sardinië en ik hoop dat het eiland blijft zoals het is. Laat het a.u.b. niet verziekt worden door goedkope vakantieaanbiedingen en het daarbij behorende massatoerisme. Ja, ik weet het ik ben ook een toerist maar met een liefde voor Sardinië die heel groot is en nooit meer over gaat :-)

gr. AnneV

• Virgilio

Lieve mensen:

om te beginnen ben ik gek op Sardinie. Maar dat weerhoudt mij niet om negatieve zaken te kunnen blijven zien. Over de positieve zaken wordt hier trouwens al genoeg gezegd.

Ik heb een Sardijnse achtergrond dus ik hoef niet eens zo'n idiote huur te betalen.

Ik heb nog geen reden gehoord waarom het zo duur moet zijn.

• Paolo

het hangt geheel van de maand af virgillio!

Het is nou eenmaal zo duur omdat het een gewilde vakantiebestemming is.. vooral voor de italianen zelf..

ik vind het persoonlijk een nogal onzinnige vraag, sorry dat ik het zeg. Ik ben ook van sardijnse afkomst en heb het probleem ook niet maar het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod hoor…

• Virgilio

Jij mag het een onzinnige vraag vinden Paolo.

Maar er staan redelijk wat huizen leeg in augustus op Sardinie. Dus vraag-aanbod gaat niet op. En dan nog durven zij de prijzen van Costa Smeralda te vragen waar je behalve de mooie zee en bergen ook geinvesteerd is voor de toeristen.

• Paolo

in de zomermaanden heb ik er nooit veel leeg zien staan hoor.. buiten het hoogseizoen geef ik je 100% gelijk dat er veel leeg staat maar dan zijn de prijzen ook een stuk lager anders valt er helemaal niks te verhuren…

dat van die onzinnige vraag was overigens geen aanval op jou of zo hoor.. snapte alleen niet goed waar je heen wil met je vraag..

a si biri,

Paolo

• Immy

even een zijsprong op deze vraag: Waarom noemen vele campings een hutje met

niet meer dan 2 stapelbedden, een kastje waar je je kleren in kan leggen, een kastje met keukenspulletjes ( het hoognodige) en een terrasje waar een koelkastje staat en een kooktoestelletje, dus zonder stromend water met grote woorden een BUNGALOW?

Het is vergelijkbaar met een trekkershut of een tent. Dit is niet alleen op Sardinië zo maar ook op het Italiaanse vasteland.

• silvio

Wat een onzinnige discussie.

De een vraagt zich af, waarom huurprijzen zo hoog zijn, terwijl hij het niet nodig heeft om te huren, aangezien hij bij familie terecht kan, de ander vraagt zich af waarom men iets mooier probeert voor te stellen dan het is.

Hierop is maar een antwoord: met het beetje dat men heeft proberen een graantje mee te pikken en liefst met zo weinig mogelijk moeite.

Ik kijk ook wel eens naar folders over Sardinië en ben blij met de absurd hoge prijzen. Zo blijven het strand en de zee bij Geremeas ook in de zomermaanden toegankelijk, zonder dat je over de hoofden van anderen moet lopen. Ik heb de afgelopen maand een paar toeristen gezien, voornamelijk duitsers. Als dat de types zijn die naar Sardinië gaan komen, laat dan maar fijn zitten.

Wie zijn jullie dat jullie denken commentaar te moeten leveren op de handelswijze van anderen. Als ze werkelijk véél te hoge prijzen vragen snijden ze alleen zichzelf in de vingers. Wil je gebruik maken van hun diensten, betaal hun prijs, wil je geen gebruik maken, bemoei je er dan ook niet mee. Volgens mij zitten ze in Sardinië helemaal niet te wachten op de betweters uit het ontwikkelde noorden, zelfs niet als het om (oud-)landgenoten gaat. En voor dat iemand zich beledigd voelt, ik ben ook van italiaanse/sardijnse afkomst!

We zijn net terug van het mooiste eiland ter wereld en plannen al onze reis voor volgend jaar. Laten we het aub zo houden en niet proberen om onze ‘kennis’ en ideeën aan onze vrienden op te leggen.