Mede aangesproken door de positieve berichten hier van Raymond, besloot ik ook een reis naar Sardinië te maken en gebruik te maken van de Vouchers. De eerste boeking ging fout wat de betaling betrof, ik kreeg wel een boekingsnummer maar geen afrekening en dus geen bevestiging. Ik had me voor genomen in het noorden te blijven, dus had ik ook mijn hotels daar bij elkaar gezocht.
Bij de tweede boeking kon ik een van de hotels niet meer terug vinden in de lijst, dus boekte ik daar een andere voor. Tip: Kopiëer die lijst meteen even, voordat je hem verzend! Was ik dus vergeten de tweede keer. Krijg ik uiteindelijk een hotel in Arbatax toegewezen, lullig als je Sassari bedoelde. Kon ook niet meer veranderd worden, dat hotel moest ik dus laten schieten. Verder moet je je bewust zijn van het feit dat je in principe boekt voor twee personen, boek je voor één persoon, betaal je toch de prijs voor twee personen! Kijk, dan praat je dus niet meer over een kamer voor 30 euro, maar over een kamer voor twee personen en dus over 60 euro! Nou, voor 60 euro kun je ook leuke bed en breakfasts vinden hoor. Vooruit, ik ging alleen jammergenoeg en wilde dus in het noorden blijven.
Normaal ga je zwerven over Sardinië, dit keer heb je een hotel geboekt, dus is het toch anders.. Eerst problemen bij de autoverhuur, aankomst in het weekend, contact via internet verloopt zeer stroef, het duurt anderhalf uur voordat ik mijn auto heb. Dan door de nacht naar Valledoria, waar het eerste hotel ligt. Lekker scheuren over vaag bekende wegen. Hotel heeft 3 sterren, doorsnee Anwb hotel, koude kamer, wel lekkere douche. Ontbijt heel puur: koffie met puddingcroissant. Tweede nacht was Sassari bedoeld, ik kreeg Arbatax, dus ik besloot om Corsica maar eens te bezoeken. Erg leuk uitstapje! Heerlijk om een taal om mij heen te horen die ik tenminste versta. Bonifazio is een erg mooi stadje, zeer de moeite waard, je waant je er een oude piraat, goede keuken in restaurant de la poste, en in de haven de terrasjes aan het water die je in Italië steeds zo mist! Volgende middag terug. Vanuit Sta Teresa doorgereden naar Monti, alwaar het derde hotel lag. Man, wat een ramp! Hotel duidelijk neergezet door de gemeente, met Europese injectie. Gebouwd samen met de Maffia. 1 keuken, 1 kamer en een badkamer. In de keuken nog geen kurketrekker te vinden, totale loze ruimte. Slaapkamer 1 een-persoons kinderbedje met losse zijkanten en bol matras. Niet om op te liggen, laat staan te slapen! Badkamer met ligbad, maar alleen koud water. WC bril van de goedkoopste soort en dus al verschuivend bij het aanzien. Eten in het restaurant van zeer slechte kwaliteit, te zout, zwart aangebakken, half gare frites. Hoewel Monti een wijnstreek is kun je er beter een glas ranja bestellen. Bah wat een rot nacht daar. Nog door het bed gezakt ook. Zeer bassaal ontbiujt ook. Blijf er weg!!!
Laatste nacht in de buurt van Olbia, het was even zoeken, want het ligt even verderop. 4 sterren hotel Luna Lughente. Zo zeer als Monti een tegenvaller was, is dit een aanrader van de bovenste plank! Wauw. Geweldige service, geweldig bed, geweldig uitzicht, geweldige badkamer, heerlijk eten in het restaurant, hier wil je graag verblijven, ga je met z'n tweëen kom je de kamer bijna niet meer uit! Zeer aan te bevelen! Helaas moest ik al weer vroeg weg, het ontbijt zag er ook geweldig uit, had helaas geen tijd er van te genieten.
Al met al was ik dus bijna 300 euro kwijt voor auto en drie nachten hotel, 4 dagen auto. Ach, leuke ervaring hoor. Volgende keer weer? Moet ik even over nadenken…
Okke