corsica versus sardinie

• marieke

Hoi allemaal!

Na reeds 2x naar Corsica te zijn geweest willen we dit jaar iets anders.

Sardinië was het idee maar menigeen zegt dat S. tegenvalt als je Corsica gezien hebt….. Wie heeft hier ervaring mee????

En is het net zo goed kamperen op S. als op C. (in het hoogseizoen op de bonnefooi)?

Is 2 weken te doen of “moet” je langer?

Verdere tips?

Ik hoor graag!!

Marieke

• marieke

Oh ja; wat ik vergeet; is het er net zo mooi dan niet mooier wandelen? (dagtochten)

En… waan je je er net zo weinig toeristisch/lijkt het net zo onontdekt als op C.?

(ja ja.. weet het is een ilussie maar weinig Nl's tegengekomen en dat geeft al gauw een goed gevoel…)

• Sandra

Hoi Marieke,

Of Sardinië tegenvalt na Corsica hangt natuurlijk ook af van wat je zoekt op vakantie. Wij hebben het andersom gedaan en vonden Corsica tegenvallen. Erg druk en een stuk duurder. Corsica is wel veel groener en de bergen zijn er hoger, Sardinië is een stuk droger, hoewel er ook heel veel (pijnboom)bossen zijn. De stranden op Sardinië zijn in ieder geval 100 keer mooier en Nederlanders kom je er vrijwel niet tegen, alleen rond Alghero hebben we redelijk wat Nederlanders en Engelsen gezien. Al moet ik er wel bijzeggen dat wij altijd in het naseizoen gaan, dus dat kan in het hoogseizoen anders zijn. In ieder geval kun je ook heel mooi wandelen in Sardinië, op de startpagina staan hier wel een aantal links over. Kamperen is ook geen probleem. Binnenkort komt er een nieuwe startpagina speciaal voor campings op Sardinië, dus dan kun je vast rondkijken. En twee weken is natuurlijk nooit genoeg om een eiland zo groot als Nederland helemaal te zien, maar je kunt natuurlijk altijd nog een keertje terugkomen ;-)