Strand / doe vakantie

• Tess

Hallo,

Ik wil met mijn vriendje rond eind mei 2,5 week naar Sardinie.

We verblijven in een appartement en willen daarbij een auto huren.

Wat we zoeken in deze vakantie is mooie stranjes bezoeken (snorkelen, luieren), het eiland per auto verkennen, leuke plaatsjes bezoeken enz.

Ik vroeg mij af welk deel van Sardinie hier het meest geschikt voor is? Waar raden jullie ons aan heen te gaan? Waar is het het mooist?

Alvast bedankt voor de reacties!

Tess

• sardinie.startpagina.nl

Hoi Tess,

Onze ervaring is dat bijna het hele eiland hiervoor geschikt is. De stranden zijn overal even mooi. We hebben de afgelopen drie jaar bijna het hele eiland verkend, voornamelijk aan de hand van ons ANWB gidsje, maar ook op basis van tips op dit prikbord. We eindigen wel elk jaar in Porto Pollo, ook daar mooi strand, mooie omgeving en de allerbeste windsurfplekken. Houd er wel rekening mee, dat het afleggen van grotere afstanden over binnenwegen veel tijd kan kosten, maar over de hoofdwegen rijd je in een paar uur van noord naar zuid (of andersom).

• verkeyn

Wat is veel tijd over de binnenwegen?

Ik wil mij verplaatsen van Cuglieri naar Bari Sardo in 1 dag, kan dat een probleem zijn en wat is de reistijd denk je??

• Immy

hallo verkeyn, volgens de routeplanner is de afstand 158,8 km en de reisduur

circa 3 uur.

http://www.routenet.nl/