auto huren of openbaar vervoer

• Anke

Hallo allemaal,

Ik ga begin juli voor het eerst naar sardinie. Ik verblijf in Alghero op camping La Mariposa. Ik wil niet alleen aan het strans liggen maar ook de omgeving verkennen. Mijn vraag is of het beter is om daarvoor een auto te huren of is het vanaf deze locatie ook goed te doen met het openbaar vervoer?

Alvast bedankt,

Anke

• Gianfranco

Hallo Anke,

er stoppen wel bussen voor de camping maar ik zou toch kiezen voor een huurauto, veel meer vrijheid en een auto huren voor een dag kost niet zo heel veel.

Groet,

Gianfranco

• Immy

Hallo Anke, ga je alleen, met z'n 2en of met een heel gezin? In 2003 kon je

op La Mariposa Smarts huren. Wij waren destijds ook op die camping. Ook het centrum van Alghero is erg leuk.

• Anke

Hoi Immy,

We gaan met z'n tweeen..mijn vriend en ik. Wat kostte het huren van die Smart toendertijd?

• Immy

Ik heb geen idee, omdat we met eigen auto waren.

• sardinie.startpagina.nl

Volgens mij verhuren ze op La Mariposa ook fietsen, maar daarmee is je actieradius wel vrij beperkt natuurlijk en ook de omgeving van Alghero is al snel vrij bergachtig.

• Marieke

Ik raad u toch aan om een auto te huren. Het openbaar vervoer werkt niet zo “goed” als in Nederland en fietspaden zijn bijna nergens te vinden. Ik weet dat u online al een auto Groep B (fiat, nissan o.a.) kan huren voor 255,00 Euro voor zeven dagen.

Met vriendelijke groeten,

Marieke