Wat te doen rond Valledoria met 3 jarige peuter?

• Marisca

Hallo,

Nou het onderwerp zegt het natuurlijk al, wat is er allemaal te doen rond Valledoria wat ook leuk is voor een kindje van 3.

En hoe is het restaurant Rigoletto ik lees verschillende dingen, de één zegt niet doen want is duur en niet lekken de ander zegt dat het er geweldig is.

Alvast bedankt,

Marisca

• Sandro

Nou Valledoria is een beetje moeilijk voor een kindje van 3 jaar. Er is niet echt iets voor kinderen van die leeftijd hangt er trouwens ook vanaf waar je bent en wanneer je er bent. Zit je in privéhuis of op camping of in Hotel/residence?? Op camping of hotel is meestal wel een animatieploeg ook voor kleinere kinderen die worden dan grotendeels van de dag opgevangen en begeleid met spelletjes en dergelijke. Op een 20tal km ten zuiden van Valledoria ligt een soort Waterparadijs met zwembaden en glijbanen etc.

Wat Restaurant Rigoletto aangaat kan ik je zeggen dat ik Anneke (de belgische eigenaresse) redelijk goed ken maar niet dat ik daarom een positief kommentaar wil geven maar gewoon omdat ik het een restaurant vindt waar je goed kunt eten en waar het er allemaal goed en verzorgd uitziet. De prijzen zijn altijd afhankelijk van hoe iemand zijn beurs is. De een vindt het duur de ander vindt het binnen aannemelijke grenzen vallen. Er zijn echter ook andere goede restaurants in Valledoria (bijv. Da Uccio, Park Hotel of bij de echtgenoot van Anneke aan het strand van Valledoria Restaurant “Il Boschetto” waar gelijk ook een heuse pub te vinden is. In La Ciaccia ligt Hotel/Restaurant La Ciaccia (www.laciaccia.it) of in la Ciaccia aan het strand is er een restaurantje gelijk aan zee gelegen waar je heerlijk vis kunt eten. Hier kan ik de zogenaamde Antipasti aanraden je bestelt het menu van antipasti of voorgerechten en ik ben zeker dat je moeite zal hebben al dit heerlijks op te krijgen. Verder zijn er nog verschilende restaurants in Castelsardo met heerlijk uitzicht op het mooie stadje en zijn baai. Bijvoorbeeld : Hotel/Restaurant Baga Bage, Restaurant Su Nuraghe, Il Cormorano, Da Fofò, La Guardiola en ga zo maar door…voor elk wat wils zou ik zeggen.

• Marisca

Nog bedankt voor je antwoord, maar op dat moment zaten we al heerlijk op de Sardinië.

We hebben aardig gegeten bij Rigoletto en wij vonden het niet te duur daar, maar we hebben er geen 2e keer meer gegeten omdat we bij het Parkhotel wat net buiten het dorp zat erg lekker konden eten en ook daar vonden wij het niet te duur.

Het restaurant op de camping La Foce was ook goed. Heerlijke pizza's die kon je ook meenemen wat we ook een aantal keer gedaan hebben!

Er was idd weinig te beleven voor kleine kinderen. Het waterpark was nog niet open, il Trenino Verde reed ook nog niet. We zijn natuurlijk wel wat stranden afgegegaan en bij de Grotte di Nettuno geweest bij Alghero maar verder was er echt niet veel te vinden. We hebben ook wat rond gereden in het binnenland opzoek naar watervallen die we nergens konden vinden! Wat dat betreft was dat wel een tegenvaller dat er zo weinig te doen is (althans wij konden niets vinden)

De animatie op de camping was gelukkig wel wat eerder begonnen dan was aangegeven! En bij de camping verhuurde ze ook kano's en daar hebben we ook een keer gebruik van gemaakt wat erg leuk was over de rivier de Coghinas.

De 2 zwembaden waren goed alleen vond ik het wel een nadeel dat je bij het kinderbadje niet gewoon in het water kon lopen, voor kleine kindjes is het fijn als ze aan de rand van het zwembad lekker in het water kunnen spelen zonder dat als ze omvallen gelijk helemaal onderwater zitten.

De overtocht met de nachtboot van Moby was ons erg goed bevallen maar op de terugweg hadden we de dagboot en dat vonden wij wat minder. Je moet je toch 10 uur vermaken ondanks dat we met z'n 3e nog even in de slaapcabine hebben geslapen duurde dat erg lang.

• Marieke

Waar verblijft u?

• Marisca

Wij zijn op camping La Foce geweest in een stacaravan.