de fovertocht

• Sophie van den Burg

Hallo,

Wij willen medio september naar Sardinie. Het liefst gaan wij met de auto en de caravan. Wie heeft deze reis eerder gemaakt en kan ons met tips en advies geven.

Ik heb al het een en ander uit zitten zoeken maar kom er niet helemaal uit.Klopt het dat het van Livorno niet mogelijk is om met de auto en caravan over te varen naar Olbia.

Alle tips zijn van harte welkom.

Met dnk Sophie van den Burg

• Janina

http://www.corsicaferries.com/accueil.jsp

Dit is de site van Corsica Ferries, hier kan je zien dat je je caravan mee kunt nemen vanuit Livorno.

Gr. Janina

• Sophie van den Burg

Hartelijk dank voor je info, Janina.

• Immy

Ook met Moby Lines kan je vanuit de diverse afvaartplaatsen de caravan mee nemen.

• ad

beste sophie,

wij hebben de tocht wel eens eerder gemaakt, maar dan via corsica (bastia) naar het zuiden (bonifacio) oversteken naar santa teresa di gallura. in die tijd waren er aanbiedingen van moby lines voor deze combinatie. Het kwam neer op retour corsica en vervolgens voor enkele tientjes naar sardinie.

Het kan een alternatief zijn. Sophie van den Burg schreef:

>

> Hallo,

> Wij willen medio september naar Sardinie. Het liefst gaan wij

> met de auto en de caravan. Wie heeft deze reis eerder gemaakt

> en kan ons met tips en advies geven.

> Ik heb al het een en ander uit zitten zoeken maar kom er niet

> helemaal uit.Klopt het dat het van Livorno niet mogelijk is

> om met de auto en caravan over te varen naar Olbia.

> Alle tips zijn van harte welkom.

> Met dnk Sophie van den Burg

• Henk

Sophie,

Wij gaan al 5 jaar met de caravan naar Sardinie en gaan meestal vanuit Livorno of Piombino naar Olblia of Golfo Aranci. Je kan met alle maatschappijen de overtocht maken en bij Moby Lines kan je zelfs overnachten aan boord in je caravan (sommige overtochten). In de periode dat wij gaan is Moby Lines (juli) het goedkoopste. Verder is het goed te doen om rond te trekken met de caravan.

• Sophie

Het is gelukt! Wij hebben de overtocht, met auto en caravan, van Livorno naar Olbia geboekt.

Dank aan Janina, Immy, Ad en Henk voor hun tips.

De 1ste stap is er! Nu de verdere stappen.. het zoeken naar een camping waar onze zoon en schoondochter een mobilhome kunnen huren.

Dat gaat vast lukken nu ik diverse ervaringen van mensen op dit prikbord terug kan lezen. Prettige site.

• Immy

Sophie, moet het een luxe mobilhome zijn? Op camping La Mariposa

( http://www.lamariposa.it/Default.asp?ver=en) kan je caravans huren maar ook huisjes. Er zijn heel eenvoudige huisjes maar ook wat luxere.

• Sophie

Er moet wel wat ruimte ziijn voor onze zoon en schoondochter en hun 2 kindjes van 2 en dan 6 maanden. Ik ga kijken, dank je.

Immy, man en zoon zijn fanatieke fietsers. Nu zijn wij de kaarten aan het bestuderen en denken dat zij het beste op de fietsen weg komen in de richting van Nuoro. Wij denken dat het daar heuvelachtiger is. Klopt dit?

Groetjes

Sophie

• Immy

dat weet ik niet.