Wij gaan over 3 weken 10 dagen op vakantie naar Sardinie, ca. 5 km van het zuidoostelijk gelegen kustplaatsje Villaputzu vandaan. Wie kan me hier iets meer over vertellen?
Hoi Romana,
Dank je wel voor je reactie!
Mijn vriend en ik zouden inderdaad wat meer willen weten wat er in de omgeving zoal te doen is. Welke stranden, restaurantjes, wandelingen, plaatsen, wijnen, etc. kun je ons aanbevelen? Wij hebben de beschikking over een huurauto dus kunnen alle kanten op!
Internetsites zijn uiteraard ook welkom.
Groetjes, Ankie
Hoi Ankie
Nou ik ben eens even op zoek gegaan voor je en heb wel wat sites gevonden waar je wat info op kan vinden.
sardegna.com sardiniatourism.com discover sardinia
Als je op deze sites naar het engels gaat is er wel uit te komen
.
Verder vind ik persoonlijk de lokale marktjes altijd leuk om even overheen te wandelen, zeker omdat ze er veel leuke souveniers hebben.
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat veel winkels en ook barretjes vaak rond 13.00 dichtgaan voor de zogenaamde “siësta” , en dat zal denk ik zeker in de gebieden waar jullie heengaan zo zijn omdat dat nog niet megatoeristisch is.
Zelf gaan we in die tijd graag naar het strand omdat er dan niet super veel te doen is. Overigens gaat bijna alles rond 17.00 weer open.
Er is daar strand genoeg te vinden, weet niet precies waar je zit maar bij Porto Corallo is een klein strandje. Als je de ruimte wilt zit je bij Torre Salinas heerlijk en anders even doorrijden richting Costa Rei.
Bij de laatste is ook heel veel leuks te doen, winkels, bars, watersport en richting het binnenland kan je ook aardig wandelen.
Als je het er voor over hebt om een eind te rijden zou ik ook zeker naar de hoofdstad Cagliari gaan, mooie grote stad met genoeg te zien maar als je naar die sites gaat zul je dat lezen.
Tot slot vraag ik me nog af waar jullie landen met het vliegtuig, dan heb ik misschien nog wel een tip ivm de route.
Nou ik hoop dat je er wat mee kunt en een geweldige vakantie hebt.
groetjes romana
Beste Romana,
Hardstikke bedankt voor de info!
Aangezien we een huurauto ter beschikking hebben zijn we inderdaad van plan om veel van het eiland te gaan zien.
We landen overigens 's morgens vroeg in Algero, dus we hopen al veel te zien wanneer we richting Villaputzu rijden. We verblijven daar in Porto Corallo.
Na jouw info hebben we er nog meer zin in! Dankjewel.
Groetjes, Ankie
Heey Ankie,
Wat grappig dat jullie in Porto Corallo zitten, daar zaten wij nl ook vorig jaar.Erg leuk hebben wij het daar gehad. Kan je ook nog wel veel meer tips geven dus misschien vind je het wel wat als ik je ze direct doormail. Het zijn er nl zo eel dat ik deze hele site wel vol kan schrijven. Als je mij misschien je mailadres wilt doorgeven kan ik je mailen en een paar foto's erbij doen als je het leuk vind.
Nou merk het wel.
Groetjes Romana
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?