wegenkaart

• Ankie

Hallo allemaal,

Gisteravond geboekt: een ticket, een autootje en twee hotelletjes. Weten jullie of de huurauto's zijn uitgerust met een wegenkaart of moeten we die zelf kopen. Zo ja, waar kun je een goede wegenkaart van Sardinie krijgen?

Wellicht hebben jullie nog tips voor uitstapjes: we logeren in Castelsardo en in Santa Maria Navarrese (Ogliastra)?

Alvast bedankt!

Ankie

• gianfranco

Hoi Ankie,

bij de ANWB kun je een leuk klein boekje krijgen met info over Sardinië met een uitvouwbare kaart achterin.

Denk dat een route van Castelsardo naar Stintino, Alghero, Bosa wel leuk is.

Groet,

Gianfranco

• Immy

het boekje waar Gianfranco het over heeft is van Marco Polo

• SB

Zeker weten dat je bij de huurauto geen kaart krijgt.

Zie zal je zelf moeten meenemen.

• maarten

ik denk dat SB iets heel zeker weet maar dat hij niet goed weet dat er verschillende autoverhuurders zijn! ik weet namelijk zeker dat er wel degelijk in de meeste auto's een goede wegenkaart aanwezig is! en dit uit zeer betrouwbare bron!!!

maar Ankie als je echt een duidelijk wegenkaart van Sardinie wilt hebben moet je een Falk kaart kopen (ANWB) van het italiaanse deelgebied Sardinie. is zeer gedetaileerd, want er zijn hier zoveel mooie weggetjes die je naar mooie plekjes brengt maar die staan niet op de meeste wegenkaarten. dus mijn advies is koop een zo gedetaileerdt mogelijke kaart( zo een waar je knettergek van wordt als je hem weer moet opvouwen) en kom dit mooie eiland bewonderen.

groet vanuit Sardinie

vandaag 38 graden

zonnig, met een aangenaam windje!!!!

• Sandro

Afgezien van het feit dat tegenwoordig elke autoverhuurder er wel de een of ander wegenkaart in de auto heeft kun je er bij verschillende (meestal de ietwat grotere en bekendere bedrijven Hertz, Avis, Maggiore enz) zelfs een navigatiesysteem bij huren voor een klein preisje maar dat kun je via internet bij de boeking of soms zelfs bij aankomst nog regelen.