Sardinië 2008

• Jos W.

Wij (gezin met 6 personen) willen volgend jaar voor het eerst naar Sardinië. Regelmatig zijn we in Toscane en Umbrië geweest en daar hebben we het wel gezien. Nu eens een ander deel van Italië.

Ryaniar vliegt op Alghero en aangezien we 20 km van vliegveld Weeze (Niederrhein) wonen wordt Sardinië wel heel aantrekkelijk.

Wat zoeken we?

- huis/appartement/bungalow voor 6 personen tot max. 650 per week

- niet toeristisch (2 jaar geleden in Cecina geweest en bijna gek geworden van de drukte)

- dicht bij zee

- authentieke dorpjes/stadjes in de buurt waar je lekker kunt eten

Helpen jullie ons op gang?

• Anneve

Hallo Jos,

Uiteraard is Alghero een optie. Wij zijn er dit jaar voor het eerst geweest en het was geweldig. Wel is er toerisme maar wij hebben daar geen hinder van ondervonden. Het was, klinkt wel arrogant, allemaal heel beschaafd. Geen dronken mensen gezien op straat. Waar ik ook veel ben geweest en nog naar toe ga is de omgeving van Oristano. Als je geen toeristen in de buurt wil hebben is dat een goede plek. Er zijn geweldige stranden, bijvoorbeeld Is Arutas. Dan zijn er de opgravingen van Tharros. Uiteraard aan zee. Ook daar is het meer dan mooi èn interessant. Ach er zijn zoveel plaatsen op Sardinië waar het goed toeven is en eten, dat is bijna overal lekker.

Veel plezier.

• SB

www.vacation.sardinia.it

Je kan er heen mailen of bellen in het nederlands.

• anne

kijk eens op www.luegosnebida.com

• Linda

Wij vertrekken deze maand via Weeze naar Alghero met Ryanair, overnachten één nacht in Alghero en reizen dan door naar de oostkust met een huurauto. Wij zijn van plan om het zuiden en noorden van Sardinië te bezichtigen en verblijven in Lanusei wat niet direct aan de kust ligt. Ons appartement hebben wij geboekt via D-reizen vakantiewoningen particulier, zag er allemaal netjes uit en prijzen zijn in orde. Na onze vakantie zal ik mijn bevindingen aan je doormailen, en zijn ook erg benieuwd naar dit eiland.

Onze kennis (afkomst zuid-Sardinië) gaf aan dat de oostkust een goede keuze is, mooie rustige stranden, geweldige natuurgebieden en niet veel toerisme. Huurauto is wel een pre.

• gert meerveld

Hallo,

Zag de oproep staan en stuur daarom onderstaande link, wij zijn hier drie keer geweest naar alle tevredenheid. De eigenaar spreekt goed Engels en het is hier echt prachtig, klein supermarktje in de buurt, restaurant met zeezicht op 100 meter en de eigenaar heeft nog wel een paar leuke suggesties om uit eten te gaan.

http://www.esotelcase.com/inglese/index.htm

• walter korbl

Ja, het is hier inderdaad prachtig ,maar meneer gaf aan niet van drukte te houden , het is hier ontzettend druk!! ik ben pas terug uit Sardinie,dit was wel een van de hoogtepunten,maar ook qua drukte

• Marcel

Wij zijn net voor de 3e keer op Sardinië geweest en het was wederom een zeer bijzondere belevenis. Linda zegt op dit forum dat een huurauto een pre is, wat mij betreft een absolute must! Wij zijn het binnenland in gereden en uiteindelijk terechtgekomen in Orgosolo, vlakbij Nuoro en bekend om de muurschilderingen. Dit voormalige bandietendorp was echt een hoogtepunt van onze vakantie, heel bijzonder!

Alghero zelf vind ik wel toeristisch, evenals de Noord-oost kust tussen Palau en Porto Rotondo. De rit van Alghero naar de Costa Smeralda is wel een absolute aanrader. Op de heenweg door het binnenland via Tempio Pausania en terug langs de kust via Santa Teresa di Gallura, Costa Paradiso, Badesi, Castelsardo naar Sassari! Helemaal goed…

Een ieder die nog moet gaan: veel plezier!!!

• Mark

ALs je niet van extreme drukte houdt (en 1.25 Euro per uur betaald parkeren) is Capo Falcone geen aanrader. Ben er dit jaar wel geweest om het te beleven een dagje en het is er echt prachtig maar dan ook voor 1 dag. Je lag echt hutje°mutje op het strand.

Ik weet niet hoe lang je gaat meer misschien is het een optie om een week in de hoek van Oristano/Iglesias te zitten. Nog helemaal niet toeristisch (in opkomst) maar genoeg te zien en prachtige stranden en binnenland )vlak langs de kust en een week in de hoek van Arbatax/Nuoro wel toeristischer maar wonderschoon.

Wat restaurantjes betreft in elk dorp zit wel een restaurantje, heb er dit jaar nooit slecht gegeten. Vaak zijn de kleine dorpjes meer landinwaarts het leukst en meest gastvrij!! Vaak genoeg meegemaakt dat eigenaar een praatje komt maken met de toeristen uit hetr verre Holland. Want die ziet ie niet elke dag.

• Wilbert Geers

Wij zijn bezig met al onze ervaringen op onze site te zetten: http://www.sardinie-info.nl

Onze dochter is ingevlogen vanaf Weeze naar Alghero, ging prima!.

Wij zaten niet in het drukke Alghero, (wel leuk hoor!) maar op camping Torre del Porticciolo. Hier hebben ze ook huisjes… 17 km van Alghero in een baaitje aan de kust.