Sardinië? Wat moet je gezien hebben?

• Ria

Heeft iemand tips welke plekken je gezien moet hebben op Sardinië? Wij, mijn man en ik, zoeken een leuke apartementje of huisje met zwembad. Wij willen niet in zo'n groot giga hotel zitten, maar eerder wat rustiger.

Heeft iemand ervaring met Eliza was here? (www.elizawashere.nl) Dit ziet er gelikt uit, alleen heb ik nog nooit gehoord van deze organisatie. Een andere optie zou voor ons het direct boeken van een apartementje en vlucht zijn. Alleen vraag ik mij dan weer af… heb je een auto nodig?

• Immy

http://www.agriturismoagave.com/en/ Hier gaan wij in de meivakantie heen en weet dus nog niet of het leuk is, maar de site ziet er leuk uit.

Naar het strand “Spiaggia di Bombarde” is het ongeveer 7,5 km.

Het strand tussen Fertillia en Alghero is iets dichterbij: nl 5,2 km.

Aan de overkant van de weg is een parkeerterrein.

Alghero is een leuke stad met een gezellig oud centrum.

Stintino heeft een heel mooi strand.

De weg tussen Alghero en Bosa is schitterend.

Neptunusgrotten kan je bekijken. Je kan hier met de auto naartoe en dan 656 treden naar beneden lopen en na bezoek aan de grotten ook weer omhoog.

Vanaf Porto Conte kan je er ook met een bootje naar toe varen en natuurlijk weer terug.

Een auto heb je hier wel nodig.

• Wilbert

Hallo,

Kijk en lees over onze ervaringen:

http://www.sardinie-info.nl/ervaringen/ervaringen.htm

Auto is wel nodig, wil je wat zien, afstanden zijn wat betreft tijd langer dan je gewend bent, door smallere en heuvelachtige wegen!

Wilbert

• Marieke

Alghero is een leuk toeristisch stadje maar vakantiehuisjes in dit gebied zijn niet echt gemakkelijk te vinden. Indien u toch wat zou vinden houdt er rekening mee dat Alghero wel een druk bezochte plaats is en dus niet echt rustig. Indien u iets verder van Alghero afzit heeft u wel een huurauto aan aangezien het openbaar vervoer niet echt goed werkt en u zeker niet overal naar toe brengt.

Ook het zuiden van Sardinie is prachtig en een stuk minder toeristisch. In de omgeving van Santa Margherita di Pula of Villasmius en Costa Rei zijn prachtige huisje te huur evenals de omgeving van Arbatax maar boek dit zeker niet te laat!

Op de site vakantie-in-sardinie.com vindt u diverse mogelijkheden wat appartementen, vakantiewoningen of huizen betreft en mocht u daar niks tussen vinden stuur dan even een mailtje naar info@vakantie-in-sardinie.com want er zijn meerdere mogelijkheden maar die staan nog niet allemaal op de site.

Succes bij het organiseren van de vakantie op een droomeiland!

• Ria

Allemaal bedankt! Hier kan ik zeker wat mee.

Ondertussen heb ik geboekt bij eliza was here en dit lijkt allemaal goed geregeld. Het grappige is, dat ik zowel sardinie.startpagina.nl als eliza was here zaterdag in het AD zag staan. (Sardinië reisspecial)