Verhuizen naar Cagliari

• Leontien

Hoop binnenkort te gaan verhuizen naar Cagliari ,heb al een baan aangeboden gekregen als verpleegkundige,maar mijn diploma's moeten nog naar het Min. van Volksgezondheid gestuurd worden,dit gaat ongeveer 3 maanden duren.

Ik wil heel graag alle informatie betreffende : Wat is een goede en goedkope manier om over te huizen.

Hoe werkt het met ziektekostenverzekering,inboedelverzekering en alle andere belangrijke verzekeringen in Italie

Wat zijn de ervaringen van mensen die de stap ook onlangs hebben gemaakt,zowel positief als negatief.

• Marieke

Zelf ben ik 10 jaar geleden naar Cagliari vertrokken, maar misschien vanwege andere redenen…“Amore”. Ik heb slechts wat dozen ingepakt en heb deze via TNT verstuurd. Laats zag ik op wel (meen op hyves.nl) een advertentie van iemand die met een lege vrachtwagen vanuit NL naar Sardinie terug moest en opzoek was naar “vracht”. Als je wilt kan ik misschien nog eens kijken om wie/wat het precies gaat zodat je contact op kan nemen. Wat de verzekeringen betreft, ben hier niet echt een held in, of beter; mijn man heeft dat destijds allemaal geregeld. Sta hier ingeschreven, heb een italiaanse id kaart en dus ook automatisch recht op ziektekostenverzekering. Eerlijk doet men hier niet echt aan verzekeren, behalve je auto, de meeste huizen zijn niet eens verzekerd!

Sardinie is een prachtig land, persoonlijk heb ik het prima naar mijn zin maar je moet alleen wel opletten dat je niks met nederland vergelijkt! Hier is niks 100% perfect geregeld en je wordt vaak van hot naar her gestuurd. Alles is een stuk rustiger en je moet zelf ook relaxed zijn…5 nederlandse minuten zijn tenslotte 15 italiaanse minuten! Zodra het voorjaar weer begint voel je weer even hoeveel mazzel je hebt om hier te wonen, in de middag pauze vanuit de zaak even 3 uurtjes bakken op het strand en vervolgens weer even werken….echt relaxed!

• leontien

Marieke, bedankt voor je berichtje.

Als je voor me zou kunnen uitzoeken wat je gevonden had over een lege vrachtauto die richting Sardinie rijdt, zou ik dat heel fijn vinden, kan ik daar evt. contact mee opnemen.

Ik ben niet helemaal vreemd met Sardinie, zijn bewoners en gebruiken, ging er de afgelopen 32 jaar minstens 1 keer per jaar naar toe.

• DoenSardinie!

Wij zijn drie jaar geleden definitief verhuisd naar sardinie, wij hebben onze complete inboedel verhuisd met onderstaand bedrijf. deze firma rijdt volgens mij wekelijks op Sardinie. in ieder geval is het de moeite waard om eens contact op te nemen want het scheelt aanzienelijk in prijs met grote internationale verhuisbedrijven

Pintus Internationaal Transport B.V.

Transportbaan 6 A

9672 BK Winschoten (Gemeente Winschoten)

0597-435035

succes met de verhuizing!

Maarten de Zeeuw

• DoenSardinie!

Sorry, volgens mij is dit het juiste adres! Ze zijn een aantal jaren geleden verhuisd naar een niuewe locatie!

Pintus Internationaal Transport

A J Romijnweg 45 - 9672 AH - Winschoten

Tel. 0597-435035

Maarten de Zeeuw

• Marieke

Om het bericht over “vracht gezocht” te kunnen lezen moet je even op deze link kijken: http://sassari1.hyves.nl/forum/1401912/GF6S/Vracht_gezocht_van_en_naar_Sardinie_en_of_Noord_Italie/

Er staat geen telefoonnummer bij maar ik neem aan dat je voor meer info gewoon een berichtje kunt achterlaten. Om dit te kunnen doen moet je misschien wel een “hyver” worden. Gewoon even inschrijven op hyves.nl…is gratis!

Succes en laat maar even horen hoe of het afloopt!

• Florentina

Hallo Leontien

Ik hoop dat je een geweldige, rustige maar ook fijne tijd tegemoet gaat. Geniet van het leven. En blijf die “Pittbul”. Zet 'm op. Groetjes M Florentina J E