start seizoen

• Margriet

Wij willen in de meivakantie (vanaf 2 mei) een weekje naar Costa Arancia met 2 kinderen van 12 - 8 jaar). Kan iemand mij vertellen of er dan al iets te beleven is. Wanneer start het seizoen op Sardinie ? Ik hoorde laatst van iemand die was er in oktober en toen we er niks te beleven, geen winkels open etc.

• DoenSardinie!

Ligt er een beetje aan waar je verblijft! maar b.v. in Pula of Poetto is het hele jaar wel wat te doen. Maar de pure vakantie dorpjes zijn inderdaad in mei of oktober nog of niet meer volledig open, dan zal het best zo kunnen zijn dat de echte seizoenwinkeltjes nog gesloten zijn! Raar maar helaas waar. sommige gemeentes hier geven pas vergunningen voor strandtentjes, surfscholen, ligbed, parasolverhuur etc vanaf medio mei tot eind september. Overigens betekent dit niet dat er in mei niks te beleven is maar het is inderdaad nog lekker rustig!

vriendelijke groet vanuit een heerlijk rustig en zonnig Sardinie

• Margriet

we zijn van plan om naar Costa Arancia te gaan. Het is inderdaad een beetje cru om te zeggen dat er dan niks te doen is. Je komt uiteraard ook voor de rust, maar een beetje vertier in de avonduren vinden wij en de kinderen echter wel leuk, Ik neem aan de restaurantjes / barretjes toch wel open zijn ?

• DoenSardinie!

Bedoelt u misschien Golfo Aranci? eerlijk gezegd ken ik het zuiden beter (hier wonen en werken wij) Maar de restaurant en baretjes zijn zeker open! vr, gr. maarten de zeeuw ( www.doensardinie.com)

• Jolanda.

Hallo Margriet,

Wij zijn een paar jaar geleden eind mei/begin juni geweest. We hadden een appartement op een heel groot complex in het noord-westen in Valledoria. Wij waren de eerste en enige gasten. Zwembad zat nog geen water in, restaurant gesloten, geen parsols of stoelen aanwezig. De tweede week kwamen er ook een paar Italiaanse gezinnen. Wij hadden een auto en hebben het noorden bekeken. Ook in de echt toeristische plaatsjes was het behoorlijk stil. In Porto Cervo waren bijna alle winkels nog gesloten. Er zijn overal in de dorpen wel voldoende restaurantjes en plaatselijke winkels geopend. Maar wij hebben wel vaak meegemaakt dat we helemaal alleen op een terrasje zaten. Alleen op zondag is het druk. Wij vonden Sardinie prachtig (vooral de natuur) maar als je dus ook wat vertier zoekt voor de kinderen informeer dan goed of deze activiteiten in mei wel geopend/in bedrijf zijn. Wij vonden het in de meeste plaatsen erg rustig en soms zelf uitgestorven. Nog een tip: De Costa Smeralda is erg duur en weinig openbaar strand (heel veel privestrand van de hotels) De westkant is heel heel veel goedkoper en de stranden bij Valledoria en omgeving zijn erg mooi en voor iedereen toegankelijk. Eind mij had je het strand bijna voor je alleen. Hoe het in het zuiden is weet ik niet, daar gaan we de volgende keer naar toe.

• DoenSardinie!

Ondanks de wind zijn we gisteren toch even naar het strand van Poetto ( Cagliari) geweest! en het was er beredruk. alle barretjes en restaurants zijn hier gelukkig het hele jaar open. ( dus weer een reden om het zuiden in het laagseizoen te bezoeken)

• Jolanda.

Op zondag was het ook druk in het noorden, maar op maandag is iedereen weer aan het werk/school en is de rust teruggekeerd. Maar ik wordt nu toch wel nieuwsgierig naar het zuiden. Is het daar dan wat drukker/levendiger dan in het noorden? Welke plaats is aan te bevelen? Wij zoeken dus een plaatsje waar je in mei niet alleen op een terrasje zit dicht bij mooie stranden.

• Marieke

Ik ben het met Maarten eens…Kom naar het zuiden! De omgeving rondom Santa Margherita is prachtig en in het plaatsje Pula valt het hele jaar door wel wat te beleven. Ook de kuststrook van Villasmius, Costa Rei, Muravera is zeker een bezoek waard, afhankelijk van de periode kan het in het dorpje Villasmius ontzettend “druk” worden. Vanuit alle bovengenoemde plaatsjes is Cagliari gemakkelijk te bereiken om zo ook de hoofdstad te bezoeken en het meer dan 10 kilometer lange strand van Poetto!

Groetjes, Marieke

www.vakantie-in-sardinie.com