Hallo,
Ik zoek werk op cagliari/alghero heeft er iemand tips ik heb een ruime horeca ervaring,ben 39 jaar spreek goed engels en kan goed met mensen omgaan heeft er iemand tips voor mij ??
Hallo, je spreekt goed engels zeg je, maar spreek je ook italiaans?
Als je ook nog een beetje Duits spreekt. Dan zijn er echt wel mogelijkheden. Met name de grote Hotels kunnen vaak wel mensen gebruiken met ervaring en die ook nog een aantal “vreemde talen ” spreken. Het is natuurlijk (vaak)wel seizoenswerk, Indien je meer dan drie maanden hebt gewerkt kun je een uitkering aanvragen voor de periode die je niet werkt( of hebt gewerkt) in datzelfde jaar. maar dan moet je wel woonachtig zijn in Italie en een E304 formulier kunnen overleggen. ( aan te vragen bij het UWV)
Zelf werk ik ook hier in een hotel ( ongeveer 7 maanden per jaar) de rest werk ik thuis in het bedrijf van mijn vrouw. www.sardaholiday.com.
Voor iedereen die zegt dat het zo verschrikkelijk moeilijk is om hier werk te vinden. kan ik dan ook meteen zeggen dat dat onzin is!
het probleem van de Sardijnen met het vinden van werk is dat de meeste Sardijnen graag werk zo dicht mogelijk bij huis hebben, tussen de middag minsten 2 uur pauze willen, max 40 uur per week. etc. Kortom ze zijn nog al gemakkelijk! ( en op vele vlakken siert dat de mensen hier, en is dit een van de redenen dat wij hier wonen)
Er is echt wel werk, maar je moet er wat voor doen! Veel (goede) CV,s met duidelijke brief sturen! na bellen, langsgaan, je zelf goed presenteren op het gesprek ( kleding, manieren etc) Kortom, zoals we eigenlijk in Nederland gewend zijn.
Het probleem is natuurlijk wel dat het seizoen eigenlijk al een beetje begonnen is, de meeste hotels zullen hun personeelsbezetting voor deze zomer reeds klaar hebben! maar ik denk dat je best nog kans maakt. gewoon proberen. zoek op google naar hotels, en stuur deze een CV, kijk op www.infojobs.it of zoek gewoon op google met de zoek woorden, “ cerco, lavoro, inglese, cagliari” je zult zien dat je wel het een en ander tegen komt!
Succes,
Groeten van af Sardinie
Maarten
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?