Na de laatste spullen te hebben ingepakt vertrokken we op 1-05-2008 om 14.45 uur richting Weeze. Vanaf hier vlogen we in een 2 uurtjes naar Alghero op Sardinië. Vertrek vanaf Weeze rond 18.30 uur en aankomst rond 20.30 uur.

Het wachten op de koffers duurde vrij lang. Nadat we de koffers te pakken hadden gingen we opzoek naar de autoverhuurkiosk (eerste keer dat we een auto huren), we dachten dat dit buiten was. Bij de kiosk zeiden ze dat we binnen moesten zijn. Dus gingen we weer naar binnen alwaar we snel de balie's vonden voor de autoverhuur. Uiteraard stond er een lange rij en moesten we een tijdje wachten. Toen we eindelijk aan de beurt waren, wilden ze nog een aantal zaken weten. Ze wilden weten waar we verbleven en wat mijn mobiele telefoonnummer was. (helaas die ken ik niet uit mijn hoofd)

Hebben we het tel. nummer van zoonlief maar gegeven.

Snel de auto opgehaald en ingeladen. Hierna zijn we gaan rijden richting de B&B waar we zouden verblijven. Die hadden we rap gevonden. Daar werd ons verteld dat we een klein stukje verder moesten zijn voor de B&B van het bedrijfje waar we waren. De zwager (volgens mij) kwam ons halen. Even later waren we echt ter plekke. Ondertussen was het bijna 10 uur en hadden we honger gekregen. Aan de gastvrouw vroegen we waar we op dit tijdstip nog konden eten. Dat was in hetzelfde plaatsje (Fertillia). Hier hebben we een pizzeria opgezocht en zijn lekker gaan eten. Na onze magen gevuld te hebben reden we snel terug naar de B&B en zijn gaan slapen.

De volgende dag stond rond 9 uur ons ontbijtje klaar. Dit bestond uit toast, plakken ciabatta, koekjes, marmelade in diverse varianten, koffie, thee en warme melk.

Die dag 2 mei zijn we eerst richting de Neptunusgrotten gereden, waar we vlakbij de auto parkeerden en genoten van het mooie weer en het uitzicht over Porto Conte. Na een uurtje gingen we naar het strandje van P.C. alwaar we wat te drinken bestelden en de kinderen een ijsje aten. Na het ijsje zijn ze zich gaan omkleden en het water ingegaan. Hier hebben we meer dan een uur gezeten. Ondertussen kwam de Guardia di Finanza ook nog even langs.

'S middags reden we via Porto Torres richting Castelsardo. Eigenlijk wilden we nog verder maar de kinderen hadden er genoeg van en wilden naar het Algherostrand. Via Sassari zijn we naar Alghero gereden. Hier hebben we het strand bezocht. G. en de kinderen zijn de zee een poosje in geweest. Het was nog wel koud zeiden ze. Aan het eind van de middag gingen we het centrum in. Hier hebben we een poosje rondgelopen en zijn rond 19:30 uur een restsaurantje gaan zoeken. We zijn bij restaurant/pizzeria Nettuno terecht gekomen. Een restaurant met uitzicht op de haven. Hier hebben we lekker gegeten. Na de maaltijd zijn we naar de auto teruggegaan en weer naar de B&B gereden. Na de route voor de volgende dag bekeken te hebben zijn we gaan slapen.

za 3-5-2008: Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt hebben we onze spullen ingeladen en richting Alghero vertrokken. Van Alghero reden we via Bosa naar Macomer. Het was de bedoeling dat we hiervandaan naar Nuoro zouden rijden, maar deze weg konden we niet vinden en reden toen maar richting Oristano ( ja ik weet het, de volledig andere kant op). We kwamen op een smalle weg die door de diverse dorpjes leidden. Al snel bemerkten we dat deze route wel heel erg lang zou duren als we die helemaal zouden volgen. Na enig overleg besloten we de snelweg op te zoeken en deze in elk geval tot aan Cagliari te volgen. Vanaf Cagliari waar we langs een meer kwamen met flamingo's reden we richting Muravera. HIer moest volgens mij vlakbij de camping zijn. Deze keer had ik het volkomen verkeerd en er was geen camping Le Dune te vinden in Muravera. Na het ergens gevraagd te hebben kwamen we er niet uit. G. zag toen de carabinieri rijden en hield hem aan. Na onze vraag gesteld te hebben vroeg hij ons even te wachten, ca. 10 min. Toen hij terugkwam zei hij tegen ons dat we hem moesten volgen.

Hij bracht ons vanaf Muravera naar Costa Rei, Loc Piscina Rei, zo'n 20 km zuidelijker.

Eindelijk op de camping aangekomen liet een van de receptionistes ons huisje

(caravan) zien. Ze zag blijkbaar dat het te klein was voor ons en zei dat als het te klein was dat we ook nog voor een grotere caravan konden kiezen.

Het was echt te klein voor ons. Even later liet ze ons een grotere caravan zien. We wisten dat deze duurder zou zijn dan die kleinere. Maar dat kon ons niet zo heel veel schelen, want een beetje ruimte heb je toch wel nodig met z'n 4en. Na onze spullen uitgeladen te hebben zijn we lekker gaan genieten van de zon. Toch ook maar ff wat boodschappen gedaan en gekookt.

We zijn een beetje op tijd naar bed gegaan en we hadden het behoorlijk koud.

Want er waaide een stevige wind. (Nee Paint niet zo een).

De volgende dag (4 mei) wat broodjes gehaald voor het ontbijt. Deze dag hebben we lekker rustig aan gedaan. Genoten van het mooie weer, extra dekens gehaald bij de receptie.

Deze dag ben ik ook even richting het strand gelopen (250 m. heen en 250 m. terug) (zou vorig jaar niet gelukt zijn).

5 mei: G. en de kinderen zijn eerst naar het strand geweest en hebben lekker een poosje in zee gezwommen. Na de middag zijn de kinderen eerst wezen voetballen daarna zijn ze naar het zwembad gegaan.

Aan het eind van de middag zijn G. en ik een stukje wezen autorijden. We bezochten kleine strandjes en reden leuke weggetjes.

Van de receptie hadden we een folder over boottochtjes gekregen. Wij zijn op zoek gegaan naar de locatie vanaf waar te vertrekken. Bleek bij navraag bij een duikschool dat dit nog niet kon, maar voor meer info moesten we ons bij

Butterflyservice zijn. Hier vertelden ze ons ook dat die boottochtjes pas 10 mei beginnen. (Grr. ) Tevens vertelden ze ons over de mogelijkheid een ‘safari’ met een jeep te doen met een gids.

Nu kort overleg besloten we dit te doen. We zouden de volgende dag om 15:00 uur bij de camping opgehaald worden.

De volgende dag 6 mei eerst wat boodschapjes gedaan. En om 10 over drie werden we door de jeep opgehaald bij de ingang van de camping.

We maakten een toer vanaf Stagna dei Colostrai tot aan Villasimius. De gids toonde ons de flamingo's, patrijzen, een plek waar mirte groeit en allerlei mooie strandjes. Deze toer zou ongeveer 5 uur duren, maar omdat het die dag niet echt zeezwem weer was waren we sneller terug.

7 mei: een rustige dag met al in gedachten dat de volgende dag een lange drukke dag zou zijn. We hebben de route voor de terugreis naar Alghero bepaald. We besloten om vanaf de camping naar het noorden te rijden richting Muravera, tot vlak voor Barisardo. Hiervandaan richting Lanusei en dan richting Nuoro. Vanaf Nuoro naar Macomer en dan richting Sassari. Vanaf Sassari zouden we weer richting Alghero gaan.

'Savonds de koffers ingepakt, vuile was in de ene koffer en schone in de andere. En natuurlijk een beetje op tijd het bed in.

8 mei: rond 8:00 uur opgestaan, gedoucht, ontbeten en de laatste spullen ingepakt. Ik had tegen iedereen gezegd dat we geen vloeistoffen in de handbagage moesten doen. Nu hadden we een kruikje gekocht voor mijn ouders met honing erin en die hadden we netjes in een handdoek gewikkeld en in de …….. handbagage gedaan.

Na onze rit richting Alghero hebben we ons nog een tijdje in het park en centrum vermaakt. Rond 17:00 uur besloten we dat we maar bij de Mac. moesten gaan eten omdat vele pizzeria's nog niet open waren.

Na het eten nog voor een laatste keer naar het Alghero-strand en om 18:30 uur op naar de benzinepomp om vol te tanken en toen door naar het vliegveld. Eerst kijken waar we de auto moesten inleveren, dit ging eigenlijk heel makkelijk. Hier checkten we in (bagage wordt dan gewogen en je krijgt je boardingcard), even later leverden we de koffers in en gingen naar Depatures. Hier ga je door de douane. Ik moest weer mijn ICD-card laten zien omdat ik hiermee niet door de poortjes mag. Onze handbagage ging op de band en toen kwam aan het licht dat er een flesje afwasmiddel, een spuitbus deo en dus dat honingpotje in zat. We konden 2 dingen doen.

Of die spullen achterlaten of die ene handbagagetas alsnog als koffer inchecken. We kozen voor het laatste. G. bracht deze tas weg en de kinderen en ik hebben na de douane even gewacht. Al vrij snel kwam hij terug en vertelde dat hij niets hoefde bijbetalen.

Toen door gelopen naar de gate en het wachten op het vliegtuig begon.

We vertrokken rond 21:05 uur en waren op 21:15 in de lucht. Vanuit de lucht

konden we aan de ene kant Sassari zien en aan de andere kant Stintino.

Na een poosje zei G. dat hij Genua kon zien. (herkenning aan de haven)

Weer even later zei dochterlief dat ze een grote stad zag, ik zei dat zou Geneve wel eens kunnen zijn. Een paar minuten later vertelde de piloot dat we net Geneve achter ons hadden gelaten. Onze dochter bleef wijzen naar steden met veel lichtjes. Na een poosje (rond 22:30 uur) zei ik dat we wel eens in de buurt van Frankfurt konden zijn. Ca. 15 minuten later zei de piloot dat we over een kwartier zouden landen. Om 23:05 uur zetten de piloot het vliegtuig aan de grond.

Na het taxien konden we het vliegtuig verlaten en op de koffers gaan wachten, deze keer kwamen ze erg snel. G. en zoonlief waren al op weg om de auto op te halen. Waren de ‘sukkels’ vergeten te betalen. Ondertussen stond er natuurlijk een lange rij bij de betaalautomaat.

Na het betalen de auto opgehaald en deze stond helemaal achteraan.

Eindelijk konden we de koffers inladen en gingen we op weg naar huis.

Om 01:00 uur waren we thuis.

We hebben de auto gehuurd bij Europcar. Als je op Alghero vliegt, moet je in de aankomsthal naar de balie van Europcar gaan, laat je cc zien, vul je GSM nummer in en het verblijfadres. Dan krijg je de sleutel en de parkeerplaats waar de suto staat en kan je naar je verblijfadres gaan.

Terug rijd je voorbij de aankomsthal (ca. 100 m. en daar lopen mensen van allerlei verhuurbedrijven, je zoekt iemand op van Europcar en hij kijkt de auto na of er geen schade aan zit en checkt of je de auto hebt volgetankt.

Dan moet je je handtekening zetten en kan je gaan. Het beste kan je voordat je de auto inlevert al de koffers bij de vertrekhal eruit halen, waar iemand van jullie bij blijft.

kortom een leuke vakantie, Immy