te ver met auto/boot??

• Mari

IK heb al een aantal keer gemerkt dat iedereen er direct vanuit gaat dat je naar Sard. vliegt terwijl wij aan auto/boot zaten te denken. Dat hebben we nl. naar Corsica ook meerdere malen gedaan.

Is dit een erg lange reis / niet aan te raden aangezien er zoveel “gefly-drived” wordt naar Sardinie??

gr. Mari

• Immy

De reis met auto en boot is prima te doen. Hiervoor zijn er diverse optie's.

Ja kan vanuit Nederland/België naar Genua rijden en daar de boot nemen naar bijvoorbeeld Olbia of Porto Torres. Maar je kan ook nog doorrijden naar Livorno om daarvandaan de oversteek te maken.

Wij zelf hebben in 2003 de reis met auto/boot gemaakt en dat is ons prima bevallen. En afgelopen mei zijn we gefly-drived. Dit omdat we ten eerste maar een weekje gingen en ten tweede wilden de kinderen wel eens vliegen.

Daar komt bij dat soms fly-drive goedkoper is dan auto/boot.

Als je bij de zoekfunktie Immy intikt en je zoekt dan op alle data kom je de verslagen van beide vakanties van ons wel tegen.

• Maarten

Ik ben het helemaal met Immy eens! zelf rijden is prima te doen, en je ziet ook nog eens wat onderweg. Zelf maken we de reis natuurlijk andersom, (omdat we op Sardinie wonen) maar als we de tijd hebben gaan we liever met de auto! vanuit het zuiden ( cagliari) kun je ook prima met de boot naar Civittavechia en van uit daar naar NL Rijden het is niks verder dan bv naar Spanje of zuid frankrijk.

Maar met de huidige prijzen van Tuifly en Ryanair, kun je over het algemeen voordeliger vliegen en een auto huren, vandaar dat de meeste mensen hier voor kiezen.

gr. Maarten

Sardaholiday

• Laura B

Mari,

Wij gaan al vele jaren naar Sardinië. Wel doen wij er altijd twee dagen over. Persoonlijk vinden wij het in 1 dag te lang. Omdat je, als je de boot reeds geboekt hebt, toch die boot moet halen. Wij vinden dat te veel stress opleveren.

(Wij nemen altijd de nachtboot)

Je kan natuurlijk ook onderweg nog eens in de file staan of iets anders en je kan naar je kaartje fluiten :)

Het is in Sardinië prettig als je een auto (huur of eigendom) ter beschikking hebt. Omdat het eiland dun bevolkt is moet je meestal nog wel wat kilometertjes rijden om iets te bezichtigen.

Maar dan heb je ook wat !!!!! Puur natuur en oneindige schitterende lange stranden.

grtjes Laura B.

• Wilbert Geers

Corsica en Sardinie zijn even ver met de auto: je rijdt immers naar dezelfde havens…. alleen is het naar Sardinie wat langer varen. Maar als je de nachtboot neemt merkt je daar niets van….

Groet

Wilbert

• Takkie

Beste Maarten,

Is de snelweg van Porto Toores naarhet zuidenu helemaal af?

Wij moeten nl zo'n 3 jaar geleden steeds over een b-weg omdat menig viaduct nog in aanbouw was.

We hadden nu zoiets van: Zal het al klaar zijn?

Gr Ton

• Simon

Er zij nog enkele stukken waaraan gewerkt wordt

• Maarten

Nee hoor van Noord naar Zuid is nu helemaal klaar! van zuid naar noord nog een klein stukje even van de weg af ( 500 meter en dan weer er op)

gr. Maarten

• Silvester

Ik ben laatst nog van Noord naar Zuid en weer terug gereden voor een geweldig nieuwjaarsfeest. Ik kan je vertellen dat je nu niet meer de weg af hoeft. Wel zijn er nog een paar wegversmallingen i.v.m. wegwerkzaanheden. Als je een beetje door rijdt zit je nu vanaf Porto Torres binnen 2 uur in Cagliari.

Saluti da bella Sardegna,

Silvester

• Takkie

Zo. da's stukken beter geworden zeg!

Waar zitten jullie gewoonlijk Silvester als ik vragen mag?

Ton