Hoi Silvester,
Bedankt voor je uitgebreide reactie!! Erg fijn.
> Vanaf Weeze maar ook
> van Brussel is het mogelijk om naar Alghero te vliegen.
> Alleen weet ik niet of dat laatste ook kan in oktober 2009.
Ik krijg nu in ieder geval bij het invullen van onze vluchtdata en vertrekluchthaven Brussel de boodschap dat er geen vluchten zijn. Daar komt echter nog bij dat ik er al 1x eerder in gestonken ben om te denken dat Brussel Brussel is, maar Charleroi (waar RyanAir éigenlijk vanaf vertrekt) ligt nog een héél eind verder! Wat dat betreft is Weeze dus een stuk beter, zoals je zelf ook al aangaf, en volgens mij ook een stuk minder filegevoelig. Ik hou gewoon de tarieven vanaf Weeze in de gaten, en zodra ze wel aantrekkelijk worden, sla ik toe.
> Wat betreft de koffers moet je met het volgende rekening
> houden. Per persoon mag je 10 kilo handbagage meenemen,
> gratis.
OK, ik zie nu ook staan: max. 55x40x20cm als afmetingen voor de handbagage. Volgens mij zijn dat de afmetingen van die standaard trolleykoffertjes (en die hebben wij ook en daar kan je inderdaad ongeveer 10kg in kwijt).
> Daarnaast betaal je 30 Euro voor één koffer.
Dat is dus 10 Euro (enkele reis) per koffer en 5 Euro (enkele reis) omdat je, als je een koffer hebt, verplicht bent aan de balie in te checken, toch? Retour komt dat inderdaad neer op 30 Euro, een tweede koffer zou dan 20 Euro kosten (retour).
> Je moet je afvragen of je niet genoeg hebt aan 2 stuks handbagage en
> 1 koffer per 2 personen. Als je geen koffer hebt en alleen
> handbagage kan je ook online inchecken. Dat scheelt ook weer
> 10 Euro. Let overigens wel op de afmetingen van de handbagage
> en de kilo's van de koffers. Ze zijn erg streng hierin en een
> paar kilo te veel kost al gauw 15 Euro per kilo extra. (lees
> ook: http://www.ryanair.com/site/NL/conditions.php?pos=MYFLIGHT ).
Bedankt voor de nuttige tips. Nu weet ik alleen nog steeds niet helemaal zeker of die ene koffer 15kg mag wegen, maar aangezien je een tip geeft over 1 koffer per 2 personen, ga ik daar maar wel even vanuit ;-)
> Vergeet niet het vinkje van de reisverzekering weg te halen
> als je reeds een verzekering hebt. Zonde van de 14,50 Euro
> die je er voor moet betalen.
Klopt, beetje geniepig dat dat standaard aan staat trouwens. Wat ik me nog even af vroeg: wat is jullie ervaring met dat instappen met prioriteit? Heeft dat meerwaarde? We hebben een paar behoorlijke lange kerels in ons gezelschap en ook een stel met een baby. Die zitten natuurlijk graag bij de nooduitgang. Echter, als iedereen het vinkje ‘instappen met prio’ aan laat staan, dan is het nut weg, lijkt me…? Want dan heeft iedereen weer dezelfde prioriteit. Hoeveel kans heb je op een nooduitgangstoel als je betaalt voor instappen met prioriteit?
> Kortom als je goed oplet, kan je hier en daar wat besparen.
> Nu nog wachten op het juiste moment van boeken. Ik weet bijna
> zeker dat het stukken lager kan dan de 89,99 Euro waar die nu
> voor staat. Gewoon elke dag even kijken.
Ik hou het strak in de gaten ;-)
> Wat betreft het huren van een auto krijg je via Ryanair bij
> Herz volgens mij 10% korting maar als je kijkt bij
> http://www.aeroportodialghero.it/aeroporto/noleggio_en.asp
> zie je alle verhuurmaatschappijen welke op Alghero zijn
> gevestigd.
Bedankt. Ik heb zelf ook hele goede ervaringen bij holidaycars.nl en die zijn nog goedkoper dan Hertz/RyanAir (incl. korting). Bovendien kan je bij holidaycars voor een heel laag bedrag (2,50 Euro per dag) alle risico's afkopen. Ze hebben ook Alghero airport in hun boekingssysteem staan. Heb jij ooit eerder van ze gehoord? We hebben ze al op verschillende reisbestemmingen gebruikt, zelfs in Zuid-Afrika.
Hoe is het weer nu bij jullie? Vanmorgen was hier op de radio dat het nog nooit zo hard geregend heeft in Italië en dat men vreest dat in Rome de straten rond de Tiber blank komen te staan vanmiddag.
Groet en bedankt voor je uitgebreide toelichting,
Sander