Sardinie eind mei: strandweer?

• Judith de Groot

Beste mensen,

Ik heb geen mogelijkheden om in het hoogseizoen op vakantie te gaan naar Sardinie, dus wil graag eind mei gaan. Hoe is het weer dan in het algemeen? Lekker om op het strand te liggen of toch nog niet zomers genoeg?

Bedankt alvast voor de reacties.

• Maarten

Beste Judith.

Mei is een fijne periode op Sardinie ( eigenlijk is het hele jaar mooi)

Zodra de zon schijnt is hij gelijk zo krachtig dat het al snel aangenaam is. zeker in Mei! Je kan dan al lekker in zee en de stranden zijn nog lekker rustig. Wel zijn de echte toeristen attracties nog over het algemeen gesloten. Bovendien is het wat accommodaties betreft aanzienelijk voordeliger dan in b.v. augustus. wil je meer info mail mij maar even!

gr. uit Sardinie

Maarten

www.sardaholiday.com

• Janina

Hallo Judith,

In mei is het strand perfect, lekker rustig, soms even wegkruipen achter een rots, (vanwege de wind) lig je lekker in het warme zand.

Om in zee te zwemmen vind ik het persoonlijk te koud, maar je hebt natuurlijk mensen die zich een beetje kou, niet laten aanleunen.

Wij gaan eind april/mei naar Sardinie en ga met een boek, lekker op het strand liggen. In de ochtend kan je van alles ondernemen en in de middag naar het strand. Wij verblijven in Orosei. Ik ben benieuwd hoe het er dan uitziet, vanwege de overstroming in november waren veel wegen vernield, ook in onze kelder stond tot 1.50 mtr. water, het was net een zwembad vol met bruine water en modder.

Dus we hebben straks ook nog genoeg te klussen.

gr. Janina

• Margriet Vriens

Wij zijn vorig jaar eind april/begin mei naar Sardinie geweest en het was fantastisch weer. Of dit een uitzondering is, weet ik niet.

• Leon

Hoi,

Wij gaan met 2 kleine kindjes 3 jaar en 6 mnd dan half mei 5 daagjes naar Algehro hier zijn we in 2005 ook geweest en goed bevallen.Toen met auto ( rondreis noorden) en nu ff eruit met het vliegtuig.Hoop dan ook op goed weer!!

Succes alle, ciaoo a tutti

Leon

• marianne

Hoi, jij klinkt als een deskundige,

wij willen evtl eind april , begn mei naar sardinie.

Wat kun je ons aanbevelne qua accomedatie`?

We houden van b&b en we vroegen osn af of het weer een beetje ok is als dan?

kunje gemakeelijk vandaar naar Corsica?

GROET , MARIANNE

• martine

waar heb je toen overnacht?

ik zit eraan te denken om de eerste week van mei 5 dagen naar Alghero te gaan, ook met 2 jonge kids.

gr,

MartineLeon schreef:

>

> Hoi,

>

> Wij gaan met 2 kleine kindjes 3 jaar en 6 mnd dan half mei 5

> daagjes naar Algehro hier zijn we in 2005 ook geweest en goed

> bevallen.Toen met auto ( rondreis noorden) en nu ff eruit met

> het vliegtuig.Hoop dan ook op goed weer!!

>

> Succes alle, ciaoo a tutti

> Leon

• ~DyingBride~

Wij hebben afgelopen zomer via www.homelidays.com een appartement gehuurd van een particulier. Erg goed bevallen! Ons huisje had advertentienummer 121599 maar ik zie dat die al bezet is de eerste week van mei. Was trouwens 70 treden omhoog dus wellicht met kleine kinderen niet ideaal.