cagliari-alghero

• mirese

hallo

we willen graag 1 weekje naar sardinie. nu zag ik dat we zowel op cagliari als alghero kunnen vliegen. het lijkt me leuk om dan beide steden aan te doen. is dit aan te raden of adviseren jullie me om voor 1 van de 2 steden te kiezen? en welke dan? we willen graag veel zien maar geen auto huren…..

is de route cagliari-alghero in 1 dag goed te doen met het openbaar vervoer?

alvast bedankt voor jullie reactie.

mirese

• Maarten

Het is nogal een verschil! Cagliari of Alghero! zelf woon ik dichtbij Cagliari! Cagliari is een grote stad ( zoiets als Utrecht) Alghero is een leuke toeristische stad aan de zee maar veel kleiner! wil je veel zien op Sardinie dan heb je een auto nodig!! de trein van Alghero naar Cagliari ( afhankelijk van snel of stop trein) duurt zo'n 3'5 uur. om dit in een dag te doen lijkt mij nogal lastig! overigens kun je vanaf Cagliari ook goed met de trein naar Iglesias ( ook een leuke stad) of bijv oorbeeld naar Oristano, ook goed te doen in 1 dag.

Zelf zou ik kiezen voor de omgeving van Cagliari! wil je liever op een plek blijven en houd je van wat drukkere toeristische plaatsen dan is Alghero zeker een goede optie!

overigens is ook een mogelijkheid om nog naar Olbia te vliegen ( of maak ik het nu nog lastiger)

Gr. Maarten

www.sardaholiday.com

• Wilbert Geers

Oef, zonder auto op Sardinië…… dat zal niet meevallen. Beide steden liggen enorm ver uit elkaar…. Wij vliegen zelf naar Alghero huren daar een auto en vliegen via Cagliari weer terug…. Cagliari is echt een stad. Alghero een toeristisch stadJE. Moeilijk om een keuze te maken vind ik. Is heel verschillend. Beiden liggen ook in mooie omgeving… maar hoe kom je in die weidse omgeving zonder auto…..

• mario

Bus? trein? taxi? fiets? wandelen? liften?

• Maarten

Tja, voor liften moet je wel erg veel geduld hebben ( worden door de regel niet meegenomen hier), trein is een mogelijkheid maar duurt erg lang ( wel voordelig) bus nog erger, taxi is veel te duur en fietsen is leuk ( van noord naar zuid vergt wel enige fietservaring) maar dan moet je wel over een sterk hard beschikken!

Gr.Maarten