camping mariposa goed te doen?

• Kirsten Andriessen

Hallo liefhebbers van Sardinie,

Wij(stel met kind van 2,5) gaan begin juni naar Alghero en zijn nog op zoek naar een leuke betaalbare accomodatie. Camping Mariposa schijnt mooi te zijn en ligt erg gunstig tav Alghero. Alleen bij Zoover lees je wel hele verschillende ervaringen,mn over de accomodatie. Wij willen eigenlijk zo'n vilinni(luxer huisje huren) maar vragen ons af of dit de moeite waard gezien het feit dat het niet erg goedkoop is.

Hoor graag ervaringen en eventuele tips voor accomodaties.

Alvast bedankt!

Groet, Kirsten

• Wilbert Geers

De reacties over deze camping zijn inderdaad erg wisselend. We zijn er diverse keren langsgereden. Hij ligt aan het (drukke) strand, maar ook aan een drukke weg in het voorstad gebied van Alghero. Hoewel we niets van de camping zelf hebben gezien ,zouden we zelf hier niet gaan staan, wij stonden op camping Torre del Porticciolo

Maar er schijnen zoveel NL-ers te zijn dat het toch goed toeven moet zijn. Wie weet kan één van deze mensen reageren.

Wilbert

• Kirsten Andriessen

Bedankt voor je reactie. Graag hoor ik ook wat je van torte porticiallo

vond. Deze camping ligt volgens mij erg mooi maar ik vraag me af of er een

dorpje of stadje in de buurt is waar je even naar toe kan wandelen(vinden we

nl wel leuk). Alvast bedankt.

Kirsten

• Wilbert Geers

Nee, dat is jammer, je kunt niet iets op loopafstand vinden. Het ligt in de middle of nowhere. Gezellige camping, heeft wel een zwembad en een animatieteam. Maar van die laatste hoef je je natuurlijk niets van aan te trekken. Restaurantje is niet aan te bevelen. Maar voor de rest heben wij het er gezellig en goed gehad met een mooie baai op loopafstand, moet wel een stukje naar beneden toe met een soort trap. Zie voor onze ervaringen daar in de buurt: http://wwww.sardinie-info.nl

• kirsten

Helaas, dat dacht ik al. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Mochten er nog mensen die een mooie camping kennen dichtbij bij een stadje/dorpje dan hoor ik het graag.

Kirsten

• Sophie

Hallo,

Wij hebben in september op deze camping gestaan. Een week met mooi weer was prima te doen. Het is een camping met veel verloop. Er waren niet veel nederlanders. Het strand heerlijk dichtbij en schoon. Alghero een prachtige stad. Lopend prima te doen met een wandelwagentje. Van de drukke weg haden we op de camping geen last. Camping (sanitair) is oud maar met nieuwe huisje/stacaravans er tussen. Alles werd goed schoongehouden.Wij hadden de simpelste caravan gehuurd. Deze viel ontzettend tegen vooral omdat het elektrisch onveilig was. Een heel oud barrel wel goed beschermd tegen de zon.

Nogmaals ondanks dat wat tegenviel heben we genoten met 2 kleinkinderen erbij van bijna 3 en een half jaar oud.

Succes een een fijne vakantie in het prachtige Sardinie.

Sophie van den Burg

• Kirsten Andriessen

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels contact gehad met camping Mariposa om te informeren naar naar zo'n villini(huisje) maar die waren helaas allemaal al bezet. Nu zitten we te denken aan caravan maar we vinden het een nadeel dat je geen aparte slp kamer hebt. Was dat slapen een beetje te doen met jullie kleinkinderen? En je geeft aan dat jullie een hele simpele caravan hadden. Zit er verschil tussen de staat en de grootte van de verschillende caravans?

Alvast bedankt!

Kirsten

• Sophie

Hallo Kirsten,

Wij hadden de caravan gehuurd die nu ook via de site te huur is bij La Mariposa.

De caravan bestond uit 2 vaste slaapgedeelte, 1 voor ouders en de andere was kleiner daar sliep onze kleinzoon. De baby stond in de kinderwagenbak op de grond. In de caravan zitten was niet mogelijk of je moest dat op het bed doen. Er waren stekende beestjes maar gelukig hadden we een klamboe bij ons, tip! Gelukkig was het weer erg mooi en de caravan goed tegen de zon beschermd. We hebben wel andere een soort stacaravan gezien maar mogelijk waren die van particuliere want die zie ik op de site niet terug.

Succes en een heel fijne vakantie.

Sophie

• monique

Hallo, wij hebben vorig jaar zo'n villino gehad op Mariposa.

Camping is vrij basic, maar dat vonden wij geen probleem.

Ook de villino sober en weinig luxe, maar toch alleen buiten dus geen probleem.

Camping ligt pal aan het strand, wat wel vrij druk is in juli/aug.

Ten opzichte van de plaats Alghero ligt het gunstig, maar niet op loopafstand.

Dat is weer net te ver.

De caravans waar jij het over hebt zijn gewone toercaravans (vrij oud).

Leek ons niet zo veel.

Camping ligt ook aan drukke weg (= de weg naar Alghero toe). Overdag merk je dat niet, maar ‘s nachts blijf je de auto’s horen.

Desondanks toch erg naar ons zin gehad. Je hebt ook mooie stranden in de buurt om naar toe te gaan.

Wij zijn nl. ook een dagje bij Torre de P. geweest, maar wij vonden dit wel erg afgelegen. Strand daar ook minder.

Je ziet, alles heeft zijn voor en tegen. Wij vonden Mariposa niet verkeerd.

• andrea

Hallo Monique,

Kijk maar eens op de site van camping Calick. Deze ligt bij het plaatje Fertilia.

Straat over steken en je bent op het strand. En Fertilia ligt ook niet al te ver van

de plaats Alghero. In Fertilia zelf is een kleine supermarkt voor de eerste levens-

behoeften.

Groetjes

Andrea.