waar te verblijven (vliegen op Alghero)

• San

Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik gaan half juni tien dagen naar Sardinie. We hebben alleen een vlucht geboekt ( we vliegen op Alghero) en ik wil via internet accomodatie zoeken. Ik heb me al behoorlijk georienteerd alleen vind ik het erg lastig om nu te bepalen waar we precies willen verblijven.

We willen het liefst niet al te ver van het vliegveld zitten -max. 2 uur- en het liefst in een leuk plaatsje waar een (niet al te afgeladen) strand in de buurt is (of aan een strand met een plaatje in de buurt!). We hebben allebei geen rijbewijs dus dat is wel een nadeel…

Heeft iemand tips???

Alvast heel erg bedankt!

groetjes Sanna

• gianfranco

Hoi Sanne,

ik zou gewoon naar Alghero gaan, hartstikke leuk en gezellig. Genoeg strand en in juni absoluut nog niet afgeladen. Vanaf het vliegveld 15 min. met de bus, kosten 70 cent. In Alghero is alles op loopafstand en daar kun je natuurlijk fietsen huren om verschillende stranden te verkennen. Je hebt het stadsstrand aan het Lido, stukje verder heb je la Pineta over de duinen een heel mooi stuk strand, verder kun je fietsen naar le Bombarde of een stukje verder naar de Nuraghe. In het oude centrum leuke terrasjes met fantastisch uitzicht. Genoeg keuze aan restaurantjes en 's avonds heerlijk wandelen over de oude stadsmuur en door het oude centrum.

Kijk anders even op mijn site, heb geen plaats meer in mijn appartement maar misschien kun je er wat info vandaan halen, www.alghero.nl.

Groetjes,

Gianfranco

• San

Dank je voor de tip!

Ik zat zelf ook aan Alghero te denken. Ik heb wel een huisje gevonden in Lu Bagnu, wel aan de rand richting Castelsardo. Ik heb veel gelezen dat Lu Bagnu op zich niet zo heel erg speciaal is, maar we zouden dan wel direct aan het strand zitten. Is Castelsardo dan op loopafstand denk je? Zou je dat kunnen aanraden?

Ik ken echt niemand die op Sardinie is geweest/woont etc dus het is prettig om de mening te krijgen van mensen zoals jij die het kennen.

Ik ga zeker een kijkje op je site nemen!

groetjes

Sanna

• Gianfranco

Hoi Sanna,

Castelsardo is zo'n 1,5 uur vanaf Alghero met de auto. Aangezien jullie geen rijbewijs hebben (als ik het goed gelezen heb) is dat best wel ver. Het openbaar vervoer is niet zoals in Nederland (het is niet slecht hoor!). Ik zou als ik jullie was gewoon in Alghero iets zoeken aangezien je dan aan het strand zit en de beste uitvalsbasis is om iets te ondernemen met het openbaar vervoer naar andere plaatsen, bijvoorbeeld naar beneden naar Bosa of naar boven naar Stintino met een fantastisch strand. Je zit dan dicht bij het vliegveld dus ook geen zorgen over de terugreis.

Groetjes,

Gianfranco

• San

Dankjewel voor je reacties!

We hebben eenappartement in Lu Bagnu gereserveerd maar we gaan de eerste paar dagen naar Alghero.

Het lijkt me erg mooi op Sardinie.

groetjes

sanna

• gianfranco

De meeste mensen zijn meteen verkocht en komen zeker weer terug …

Hele fijne vakantie alvast!

Groetjes,

Gianfranco