Huis verhuren

• Takkie

Kan iemand mij helpen om een redelijke huurprijs te bedenken als je je huis aan de lokale bevolking wilt verhuren?

Zitten er nog juridische haken en/of ogen aan vast?

Wat moet je absoluut wel en wat moet je amsoluut niet doen?

Alvast bedankt!

• Sandro

Je huis verhuren aan de plaatselijke bevolking? Nou ja dat gaat zeker maar er zitten eventueel een aantal addertjes onder het gras…ik weet niet hoe dat in Nederland is maar in Italie heeft de huurder als hij eenmaal een kontrakt getekend heeft meestal een sterkere voet om op te staan dan de verhuurder en indien je je huis terug wil binnen een bepaalde termijn en je net de verkeerde huurder hebt uitgezocht die je het leven zuur wil maken dan lukt dat meestal ook nog aardig zonder dat hij daarvoor wie weet welke akkefietjes voor hoeft te bedenken. Daarom verhuren de meeste mensen een woning of appartementje meestal aan toeristen, die komen en gaan ook net zo snel weer zonder grote poespas en daar kan men meestal meer mee verdienen in 3 tot 5 maanden dan het normaal aan iemand van de plaats het hele jaar door te verhuren. Het hangt er ook vanaf waar de woning ligt en hoe die erbij ligt, hoe groot de woning is en welke extra's er zijn zoals bijvoorbeeld 2 badkamers/toiletten, grote slaapkamer(s), kelder, garage of privé parkeerplek, betreft het een nieuwbouw of een geadteerd huis, welk uitzicht, of je in de stad zit of meer op het land of in de buurt van de zee enz. Indien je dus ietwat meer details hebt dan kan ik me daarop baseren en je iets meer zeggen.