camping li nibari/vissen

• Sandra

Hallo,

Eind juli gaan wij naar camping Li nibari. Wie is daar ook weleens geweest en heeft tips voor leuke dagtrips? Wat moeten we echt gezien hebben?

Verder wil mijn man graag gaan vissen. Is dat goed te doen in Sardinie? Waar kun je een visvergunning halen? En wat kun je allemaal vangen? Met wat voor aas?

We zijn nog nooit op Sardinie geweest en het lijkt ons er echt heel erg mooi!

Groetjes Sandra

• Laura B

Sandra,

In Sardinië hoef je net als in Nederland geen visvergunning te hebben als je in zee gaat vissen.

Veel is er niet te vangen vanaf de kust maar volgens mijn man een leuke afwisseling. Hij gebruikt meestal wat stukjes brood en vangt daar kleine zilverkleurige visjes mee die hij weer gelijk terug gooit in zee. (Tot grote ergenis van de aanwezige Italiaanse mensen :) )

Voor het binnenland gebruikt mijn man ook geen vergunning, maar weet ook niet of dit wel nodig is.

Wel kan je vele plaatsen met een boot in zee gaan vissen. Daar worden soms wel grote vissen gevangen. Mijn man is een paar keertjes mee geweest. Aas kon hij toen aan boord krijgen.

grtjes en veel plezier!

• Maarten

Voor het binnenland moet je inderdaad wel een vergunning hebben, deze kun je halen bij de Commune.

Ik denk dat de man van Laura het verkeerde aas gebruikt! bij ons wordt er veel met kleine krabbetjes gevist, die levend aan het haakje gaan, dan vanaf het strand de zee in geworpen. en je vangt de meest grote vissen. Ik ben zelf niet zo'n visdeskundige maar ik ga wel eens mee met een kennis voor de gezeligheid.

De krabbetjes vangen vind ik persoonlijk leuker :)

een klein sardientje of zoiets uit een blikje stop je in zo'n netje waar de knoflook in gezeten heeft, dit knup je aan een touwtje en laat je even in de zee bungelen ( direkt vooraan) binnen een mum van tijd heb je heelveel kleine krabbetjes er aan hangen. Daarna haak ik af, ( zie nu ook de woordspeling) maar dan prikken ze het haakje door het krabbetje heen en gaan hier mee vissen! na een uurtje hebben ze vaak genoeg om met de hele fammilie te gaan eten!

Buon Pranzo!

Maarten

• Laura B

Hoi Maarten,

Ik heb het gelijk aan mijn man verteld hoe hij aan kreeftjes moet komen. Deze manier had hij nog niet uitgeprobeerd :)

Hij gebruikt wel een stukje vis die hij eerst gevangen heeft. Deze gebruikt hij dan weer als aas. Maar het resultaat is meestal een beetje teleurstellend.

Hij gaat het deze zomer in september gelijk uitproberen. Bedankt voor het advies namens mijn man :)

grtjes

• Maarten

Hoi Laura,

Geen dank hoor! laat je ons weten of het gelukt is?

Trouwens, ik weet niet zeker of september wel zo geschikt is om vanuit de kust te vissen, ivm het warme water ziten de vissen dan verder en dieper, geloof ik! Hier (in het zuiden) wordt er vanaf ongeveer april tot juli veel gevist daarna zie je ze niet veel meer, en dan juist in het najaar weer. maar mischien komt dit ook wel omdat de mensen het dan zelf te warm vinden!

maar zoals gezegd ik ben niet zo expert in vissen, meer in kijken en af en toe een biertje aanreiken etc.! :)

gr Maarten

• sandra

Hoi,

Dank jullie wel voor de tips. We gaan het zeker proberen!

Hebben jullie nog andere tips die we zeker moeten doen als we in Sardinie zijn?

Wat moeten we echt gezien hebben?

Groetjes Sandra