Openbaar vervoer is goedkoop maar lastig! aansluitingen zijn niet altijd even logisch en als je taal niet spreekt ( leest) wordt het nogal lastig. Maar als je toch met een huurauto het eiland afrijst zou ik het openbaar vervoer mijden! bovendien de echte leuke plekken zijn haast oneberikbaar per OV.
Ik weet niet precies hoe lang de vakantie duurt, maar Sardinie is groot!! bijna zo groot als NL en reizen ( ook per auto) gaat hier wat minder snel dan in NL. een goedbedoelde sugesttie van mij kijk van te voren waar je echt naar toe wil en concentreer je op een of meerder regio's of provincie's. ( ook NL kan je niet in twee tot drie weken helemaal bekijken, ja of je zit in de auto van hot naar her te racen en kun je later thuis de foto's bekijken hoe mooi het eigenlijk was)
Wat betreft overnachtingen, huisjes per nacht zal lastig worden ( zeker in Juli) of eigenlijk dat gaat niet lukken! een B&B is een ander verhaal daar zijn er genoeg van en zal je ook zeker wel een plaatrsje voor een of twee nachten vinden. Houd er rekening dat de kwaliteit van de B&B's sterk wisselt…
In ieder geval is het nu mooi weer, maaar ja dat is het bij jullie in NL ook. Groet vanaf Sardinie.
Maarten