lido di pittulongu

• rené

Hallo allemaal,

Wij hebben deze zomer een huis gehuurd in Pittulongu. Heeft iemand tips w.b. inkopen doen, restaurants, excursies etc Wij hebben 2 jongens van 11 en 13. Is er voor hen iets leuks in de omgeving. We hebben wel een auto bij ons!

Alle info is welkom!

• Tina

Ten eerste,wij zijn jaloers,hoe krijg je het voor elkaar om daar een huis te huren haha.

Voor inkopen,is er een winkelcentrum vlakbij de pittulongu,richting Olbia.

Ook is er een winkelcentrum voorbij het vliegveld van Olbia,richting San Theodoro.

Die is zeker de moeite waard,er is ook een Mac,voor de kids.

Verder is het ook zeker de moeite waard om Costa Smeralda te bezoeken,ook erg leuk is Santa Theresa di Gallura.

Vanuit daar is het ook de moeite waard om te voet(uiteraard met de boot) naar Bonifacio (corsica) te gaan.

In Olbia zelf is er een zeer goed Pizzeria,Weet zo ff niet de naam,maar wil je het weten,laat het mij dan weten,dan vraag ik het ff aan mijn tante.

Uiteraard is het ook leuk om een nuraghe te bezoeken,een erg mooie ligt bij Tempio.

Als jullie het de moeite waard vinden om ongeveer twee uur te rijden via het binnen land,is het ook leuk om Alghero te bezoekn,en via de trap naar beneden te lopen.

Plus minus 700 treden pffffffff,maar zeker de moeite waard,om de grot te bezoeken.

Is een hele belevenis.

Wil je nog meer weten,dan hoor ik het wel.

Gr Martina

• Giovanna

Ciao

We komen zelf uit Olbia maar wonen nu 20jaar in Holland.

De stranden zijn er super mooi schoon wit strand en langzaam afdalend van ondiep naar diep.

Je goedkoopste boodschappen doe je in de grote supermarkt La Standa in Olbia

Ook kun je in pittulongu zelf naar een kleine supermarkt gaan .

Daarvoor hoef je niet eerst naar Olbia zelf rijden , maar kun je richting Golf aranci gelijk linksaf Olbia.

Mocht je het niet vinden , rijd dan via het ziekenhuis over de viadukt linksaf en dan rechtdoor .

Het is een paar kilometer en je rijd er zonder vele omwegen heen .

AUchan nabij het vliegveld is een ander groot supermarkt met winkeltjes en MC.Donald voor de kids.

Vanaf Pittulongu naar Olbia is het ff goed opletten , want er zijn tig wegen rotondes en files vanwege de haven .

Ook leuk om eens de grote schepen te bekijken .

Overal worden excursies aangeboden —-ff opletten op de prijzen .

Het uitgaansleven kan duur zijn .

Beste tip wat we zelf ook altijd doen is voor je op een terras gaat zitten ff de prijslijst chechen .

Een terras is duurder dan de gene ernaast ,zo ook met eetgelegenheden .

Sommige vragen een paar euro voor COPERTA, per persoon ,,, dat betekend borden bestek .

Als je ziet staan van senza coperta betend dat je niets extra hoeft te betalen dan enkel je gerecht en drank.

Toch altijd eerst de menu kaart bekijken .

Fooi is niet verplicht al heeft ieder graag een centje meer .

Dit gaat meestal niet naar de vriendelijke ober maar naar de baas..

Olbia met zijn pittulongu is een prachtige omgeving waar vele stranden samen komen .

Er gaat elk half uur een bus naar Olbia en terug

De markt is in Olbia op dinsdag en vrijdag .

Leuk zijn ook de feesten van de Heiligen , er word dan gedanst gedronken gegeten en gefeest .

FF googlen .

Pittulongu en heel sardinie zijn een hemel op aarde .

De Costa smeralda nabij Pittulongu is een prachtige route om te rijden ,Stop dan eens in Porto cervo waar alle miljonairs op vakantie heen gaan .

Er liggen prachtige jachten .

Wel eigen flesje water meenemen of een zeer goed gevulde zak geld.

Ga gewoon ff googlen of kijk ff op google eurth.

Dar vind je zoveel nieuwe dingen en let dan ff op de prijzen .

In 3.5 uur ben je op de nieuwe weg in Cagliari.

Waar je ook gaat het zal prachtig zijn .

Voor je kids weet ik niet zo goed iets te vertellen , neem wat kaartspelletjes en jatzee mee voor de avonden .

Mochten jullie eens naar een Agriturisme willen gaan eten (eten en drinken voor 1 prijs )

Dan kan ik L,Olelandro in la Sarra di Loiri aanbevelen .Tel. kan ik je geven .

10km vanaf Olbia in de bergen van Loiri.

Familie van ons en als jullie hun de groeten doen van ons krijg je een super avond.

Mocht je meer willen weten , e-mail me .

Wens jullie allen een prachtige vakantie en vertel me later hoe het is bevallen .

ps. Geef geen geld aan klegende zigeuners , want ze zijn rijker dan wij denken

• René

Hoi Giovanna

Zou graag bij je familie in L,Olelandro in la Sarra di Loiri willen gaan eten. Zou je het adres en hun telefoonnummer geven.

Ga as donderdag namelijk naar Sardinie. We maken een 10 daagse rondreis over het eiland en overnachten ook in Olbia.

Groetjes,

René