camping voor jong stelletje op de leukste plek!!?

• Sophie

Hallo!

Wij zijn 2 studenten en hebben een vlucht geboekt naar Alghero.

We willen graag op een leuke camping staan wat geen familie camping is.

Het liefst in de buurt van een leuk stadje waar we s'avonds gezellig kunnen drinken e.d.

Aangezien we studentjes zijn hebben we dus ook nog eens een klein budget!!

Heeft er iemand een goude tip voor ons??!!

Groetjes Sophie!

• Gianfranco

Hoi Sophie,

dan zou ik gewoon in Alghero verblijven. Ik denk jullie je daar prima zullen vermaken!

Camping la Mariposa ligt in Alghero zelf aan het strand, het centrum is op loop afstand: http://www.lamariposa.it/

Net buiten Alghero heb je camping Calik, ook met het strand op loop afstand alleen iets verder van Alghero, op fiets afstand of met de bus:

http://www.campeggiocalik.it/

Alvast een fijne vakantie!

Groetjes,

Gianfranco

• mdr

Hej Sophie,

ik ben toevallig naar precies hetzelfde op zoek! Ik heb alleen een vraagje, want hoe doen jullie dat met camperen? Huren jullie daar een tent ofzo? Of nemen jullie zelf dingen mee in het vliegtuig? De prijzen van bungalowtenten ed vielen mij namelijk erg tegen!

Groeten Marieke

• Sandro

Ik ben geen kampeerder maar wat ik op de site van Mariposa heb gelezen bedoelen ze met een bungalow in dit geval geen tent maar een authentiek huisje. De prijzen zijn per persoon per dag waarbij beddegoed per week en de eindschoonmaak bij aankomst al betaald dienen te worden. Aangezien Alghero doorgaans een leuk stadje is met een redelijk interessant nacht/uitgaansleven, het dichtbij het vliegveld ligt en de camping op loopafstand van het stadscentrum ligt geloof ik dat dit de beste keus is indien men over een klein budget beschikt. Eventueel kan men ook nog eens naar Bed& Breakfast opties in de buurt kijken daar zijn er enkele van die zelfs over een eigen shuttle dienst beschikken naar het vliegveld, naar Alghero en naar de in de buurt gelegen stranden. Een auto huren is echter altijd het beste ook al kan men ook via openbaar vervoer reizen.