vakantiewerk op Sardinie

• Car

Hallo,

Mijn dochter zit sinds 3 weken op Sardinie. Zij blijft daar 3 maanden om de taal te leren om om haar familie beter te leren kennen. Ze heeft namelijk een Sardijnse vader. Nu is er alleen 1 probleem…..er is geen werk!!. Toen ze naar Sardinie ging was haar daar werk toegezegd, maar dat ging dus niet door. Nu is ze op zoek naar werk in de horeca ofzo, maar ze kan niets vinden. Ze verveelt zich nu heel erg en zit erover te denken om dan maar eerder naar huis tegaan, tenzij ze de komende week nog wat vindt. Weten jullie iets?? Ze zit in Pula, vlakbij Cagliari.

• Janina

Hallo Car,

In Pula zijn er vele hotels, als ik haar was, zou ik bij deze hotels langs gaan, het is wel een beetje laat, maar het Italiaanse seizoen moet nog beginnen, dus wie weet.

Zelf zitten wij in Orosei, daar komen jongelui vanuit Cagliari om hier te werken, ze huren een kamer en werken dan de hele dag en avond.

groet, Janina

• Giovanna

Ciao , op sardinie gaat het gelijk als hier in Nederland ,,,,de ene crise na de andere .

Hier kun je altijd terug vallen op een sociale uitkering , helaas kennen ze dat op Sardinie niet .

De Sardijnen houden hun werk sterk vast onder alle omstandigheden om geen honger te leiden en hun rekeningen te blijven betalen .

Het zal dus erg moeilijk worden om iets te vinden .

Of het word ondebetaald .

Wens je dochter heel veel succes.

Blijkt dat het helaas nog steeds de kei harde waarheid is .

Sardegna is een prachtig paradijs op aarde ,

Het allermooiste plekje onder de zon .

Geld enkel de regel zo hard en gemeen .

Als je maar werk , geld , woning en gezondheid hebt.