agriturismo (kindvriendelijk)

• domenico

We zijn op zoek naar een comfortabele agriturismo, een klein paradijsje, geschikt voor baby en peuter. Dus: veilig, zwembadje en restaurant. Liefst familiekamer, met aparte living, of twee slaapkamers. Al veel sites afgezocht, maar nog niets gevonden. Suggesties voor leuke vakantiewoningen, hotels die hier aan voldoen ook zeer welkom.

Domenico

• Margriet

Ik vond agriturismo Bainas heel prettig. (bij Bosa) Helaas geen zwembad, maar wel met de zee en strand vlakbij. Er is een sinaasappelboomgaard vlakbij. De eigenaresse kookt heerlijk en de slaapplekken zijn gescheiden.

• petra

agriturisme is heerlijk om te eten en kan je met kinderen gerust naar toe gaan,hier op Sardegna is het heel erg kind vriendelijk .

Maar als je een paar weken hier naar toe gaat kan je beter een vakantie huis huren en ik wil daar wel voor zorgen,

Wacht niet te lang!!

Ik woon zelf in het zuiden en erg mooi en niet erg toeristies!!heel belangrijk om lekker uit te rusten en S"Anna Arresi heet het dorp en licht 5 minuten van zee

• Italie2go

Domenico,

Het is wel geen agriturismo maar misschien is het iets voor je: Het is een appartement in Noord-Sardinie met uitzicht op de Golfo dell' Asinara. Het is in een toeristisch dorpje geplaatst. Je kunt gebruik maken van het zwembad dat voor de bewoners gereserveerd is en ook van de animatie: Italiaanse kinderen en evt. buitenlandse kinderen.

Het laagseizoen kost slechts 200 euro voor 4 pers. en 350euro in het middenseizoen.

Op mijn site heb ik nog een aantal van dit soort appartementen. Reserveren doe je rechtstreeks bij de eigenaar.

http://www.italie2go.nl/objDetail/104/1/Sardegna-Appartement-Zee/

• tkriek

Via Go Sardinia (engelse site) kan je zoeken naar een geschikte agriturismo. Ik heb op mijn site ook nog andere nuttige links voor accomodaties. Zelf heb ik op Sardinië nog niet in een agriturismo gezeten, maar ik zal de volgende keer wat rondkijken en vragen of er goede zijn. Meestal zijn die met een Slow Food logo aangesloten bij de organisatie Slow Food, die garandeert een keuken gebaseerd op lokale produkten. Op Sicilië had ik daar heel goede ervaringen mee.

• Domenico

Dank voor jullie reacties. Nuttig voor de volgende keer.

We hebben uiteindelijk gekozen om een paar dagen (naast het verblijf bij de familie) te logeren in Stazzo Lu Ciaccaru, in Arzachena. Kleinschalig hotel met restaurant en zwembad, prachtig gelegen in de omgeving en met zicht op Arzachena.

• Mirjam de Vries

Hoi Petra,

Heb je nog wat meer info over het vakantiehuis bij S' Anna Arresi?

We gaan eind mei naar Sardegna.

Groetjes,

Mirjam