1e keer Sardinië

• oelie

Wij hebben van de week de overtocht geboekt met Corsica/Sardinië ferries. We vertrekken 2 sept vanuit Livorno richting Golfo Aranci en gaan 25 sept terug (Golfo Aranci - Livorno). We gaan met 2 volwassenen en een auto en nu heb ik geboekt voor 110 euro. Dit leek mij zo goedkoop dat ik eigenlijk twijfelde of het wel goed was. Is dit mogelijk?

Verder zijn wij van plan om zoveel mogelijk van het eiland te zien. We denken erover om 2 a 3 campings. Eén in de buurt van Alghero, één in de hoek van Cagliari en misschien eentje in het Noord Oosten.

Zijn er nog tips over de eventuele volgorde daarvan (misschien ivm het weer in september dat het zuiden wat warmer is?)

Wat zijn dingen die je voor de 1e keer op sardinië moet zien?

Alvast bedankt voor de tips!

• maarten

Heb je voor die 110, 00 euro ook een cabine of niet? het is idd wel voordelig maar niet onmogelijk!

ik ( en vele met mij) heb het hier al vaker gezegd, maar hou er rekening dat Sardinie bijna net zo groot is als Nederland. Het is haast ondoenlijk om heel Sardinie te verkennen in drie weken, maar ja niks is onmogelijk! kijk eens op www.sardinie.tv hier vindt je wel wat info per plaats of per regio. Het is idd wel wat warmer in het zuiden maar over het algemeen zal dat niet meer dan een paar graden zijn. September is een prima maand niet te heet maar zeker nog mooi weer. Ik zou zeker een Barumini bezoeken http://www.sardinie.tv/Barumini_.html, ook de omgeving van Oristano is mooi zie www.tharros.info

Eigenlijk mag een bezoek aan Cagliari ook niet ontbreken. wandel eens omhoog door de oude binnenstad, of beneden in de “Marina” wijk zie http://www.sardinie.tv/cagliari.html

Alvast een fijne vakantie gewenst!

vriendelijke groet vanaf een warm en zonnig Sardinie

• Rina

hallo

wij hebben met 4 personen Genua - Porto Torres geboekt, met auto, met cabine met ramen, voor 202,= heen en terug alles inbegrepen. Met Grandi Navi Veloci.

Vorig jaar ook iets dergelijks.

Het heeft te maken met advance booking e.d. Het is prima, maak je er geen zorgen over. Sardinia ferries is zelfs beter dan Grandi Navi veloci, ik heb ook een aantal malen Livorno-Golfo degli Aranci met deze maatschappij gedaan, alles is perfect.

Als je om raad vraagt over waarheen, zou ik zeggen: Alghero ok, Cagliari, ok, maar ipv Noord Oosten wat een vrij toeristische streek is met veel souvenir winkeltjes ed, zou ik de omgeving van Oristano gaan zien: vooral de Penisola del Sinis, en bv de stranden Is arutas, sa mesa longa, mari ermi. De natuur is daar adembenemend mooi.

Veel plezier

Rina

• walter

Zonder cabine is de prijs zeker normaal.

Ik ben net terug en ik raad ten sterkste Pula aan. Mooi dorpje . Ook de rit Pula - Teuleda langs de kustlijn is fantastisch mooi.

Mooie strand in Tuerrada. Aanrader om te eten in Capoterra is La Locanda di Baccalamanza ( hebben een website) Temidden van een wijngaard heerlijk eten en proeven van hun eigen wijn. Goddelijk.

Walter

• oelie

De prijs is incl. een 4-persoons hut op de heenweg en ruststoelen voor de terugweg. Weet iemand toevallig ook of er de kans bestaat dat we de hut moeten delen? We zijn nl. maar met z'n tweetjes, maar er was geen 2 -persoons hut beschikbaar vandaar.

• Sandro

Normaal gesproken indien je een voor een hut betaald hebt is die ook alleen voor eigen gebruik of dat nou een twee of een vierpersoonshut is maakt daarbij niets uit. Er komen dan ook geen anderen bij. Indien je echter geen hut hebt gereserveerd maar alleen een slaapplaats dan kom je natuurlijk wel in een situatie terecht waarbij er ook andere, niet bekende personen kunnen zijn ondergebracht.