wat te zien omgeving arbatax

• jan van beek

Ben van af 16 augustus weekje met de auto op Sardinië in de omgeving van arbatax,heeft iemand nog tips voor mij wat ik zeker moet zien.Is voor mij de eerste keer dat ik op Sardinië ben dus alle iformatie is welkom.

groetjes Jan van Beek

• Erwinus

Hoi Jan,

We komen er net vandaan hebben een week gezeten in hotel la bitta.

Wat je zeker moet doen is in de haven van Arbatax een (rubber)boot huren en daarmee naar het noorden varen, je kunt hier dan aanleggen op zeer fraaie stranden die alleen per boot bereikbaar zijn. En zeker de snorkel niet vergeten het water is glashelder daar.

verder is er vanuit het noorden een erg mooie weg naar arbatax die dwars langs en door de bergen voert het is de s225 geloof ik. Prachtige vergezichten, maar het duurt wel erg lang. En heel veel bochten.

erwin

• jan

hoi Erwin

Dank je voor je informatie,zeker die weg met veel bochten spreekt me aan ,ik rij open met een oldtimer en dan is dat voor mij dat heerlijk weg.

groetjes Jan

• Jeanette

Hallo Jan

Arbatax staat bekent om zijn rode rotsen, en er rijd een oude trein deze vertrekt s"morgens uit Arbatax .

Is zeker de moeite waard, gaat helemaal door het binnenland. Oude wagonnetjes, wij hebben hier erg van genoten!

Raad je aan als je dit gaat doen, niet het hele traject te gaan volgen(zeker een uur of 5). Verder zijn wij zelf in een B&B wezen overnachten in Tortilli, grenst aan Arbatax.

• jan

hallo Jeanette

Bedankt voor je informatie ,over dat treintje had ik al gelezen maar als je onderweg uitstapt gaat er dan ook een treintje terug die zelfde dag ,weet jij dat toevallig ook ?

gr. jan

• Jeanette

Hoi Jan

Ja dat treintje gaat ook terug, wij zijn zelf uit Maccommer gegaan naar Arbatax toe en deze ging s"middags. Volgens mij kan je dezelfde dag terug. Maar om het zeker te weten kan je misschien kijken op de site van de spoorwegen van italie. Is echt een trein uit de jaren 60/70 houten bankjes ect. In niet te droge periode nog op stoom!

Groetjes Jeanette

• Maarten

Hier heb je website van de treninoverde, op de trenitalia vindt je denk ik geen gegevens hierover

http://www.treninoverde.com/

gr. Maarten

• jan

Hallo

Iedereen bedakt voor alle informatie,morgen vroeg 5 uur rij ik aan .

Heb er zin in.

groetjes Jan