Sardinie in rolstoel

• Gerald

Ik zou graag willen weten of er op Sardinie campings/appartementencomplexen zijn die rolstoel toegankelijk zijn. Hier mee bedoel ik dat bv restaurants, zwembad en/of strand, receptie en uiteraard de kamer/mobilhome/stacaravan bereikbaar is in een rolstoel. Tevens wil ik graag advies of ervaringen van mensen die in een rolstoel naar Sardinie zijn gereisd. We zijn een gezin, ouders met 2 zoons van 13 en 14 jaar en willen graag een keer naar Sardinie maar wel naar een geschikte plek van rolstoelgebruikers. Graag jullie reacties. Groet Gerald

• Laura B

Wij zijn al een poosje aan het zoeken of er geschikte plaatsen zijn voor een rolstoelgebruik(st)er. Niet gemakkelijk maar zeker te vinden.

Dit jaar gaan wij in het noorden en noordoosten van Sardinië zelf een paar lokaties bezoeken of deze goed geschikt zijn.

Kan alleen de rolstoel gebruikt worden of ook een paar stapjes buiten de rolstoel om?

In Costa Rei is een goede camping die niet aangeeft dat ze de faciliteiten hebben maar deze camping ligt dicht aan het strand en is geheel vlak. Trapjes zijn niet aanwezig.

Op het andere forum www.sardiniëforum.nl is nog meer informatie te vinden.

• Gerald

Laura, een paar stapjes buiten de rolstoel lukt wel. Welke camping bedoel je in Costa Rei.

Gerald.

• Laura B

Gerald,

Wij zijn bij Rey Beach Club in Costa Rei wezen kijken.

Het leek ons geschikt om met een rolstoel het zwembad en de huisjes zonder al te veel moeite te bereiken. Het terrein is helemaal vlak.

Of de mogelijkheid er is om met de rolstoel in de badkamer te rijden weten wij niet. De huisjes waren allemaal bezet en wij konden er geen bezichtigen.

grtjes