kopen van vakantiewoning

• Jeanette

Willen een vakantiewoning kopen op Sardinie, heeft iemand hier ervaringen mee? Zo ja, welke tips heeft u voor ons? Zijn er nog bepaalde regels, die wij als nederlanders niet kennen? Alvast bedankt voor u reactie

Jeanette

• petra

ik woon zelf op sardegna,het beste is hier heen te komen niet van foto"s af te gaan,en je moet een fiscaal nummer aan vragen als je geen italiaan bent en dan alles goed regelen bij een notaris en niks voor af betalen en neem iemand mee die goed italiaans spreekt.

sterkte!

• jeanette

Petra

Allereerst bedankt voor de snelle reactie! Dat is een idee die ik zelf ook wel had kunnen bedenken! Want wie koopt er tegenwoordig nu iets en mn een huis van een foto!!! Ik heb deze fout al bijna eenmaal gemaakt, ( kopen van een foto) Dus ga ik binnenkort maar weer eens shoppen langs diverse makelaars op het eiland. Ben wel in bezit van de italiaanse nationaliteit, fiscaal nummer heb ik.Maar hoe hebben jij het gedaan, ik bedoel dan het aanschaffen van je woning? Of hebben jullie een stuk grond waar je een woning op heb laten bouwen? Ben benieuwd naar je reactie ciao Jeanette