stranden echt wit?

• anita

Hallo allemaal,

Wij denken er over om dit jaar voor het eerst naar Sardinie te gaan.

Ik moet zeggen dat ik erg enthousiast wordt van alles wat ik over sardinie lees.

Nu lees ik ook veel over prachtige witte stranden zoals in de carribean,maar vraag me af of dat werkelijk zo is???

Wij willen een relaxte vakantie in een mooie omgeving,lekker eten,beetje rondtoeren langs mooie baaitjes en verder veel uitrusten op een prachtig strand.

Mag ik werkelijk aannemen dat deze stranden net zo wit zijn als in Mexico en de Dominicaanse republiek?

En heeft iemand ook nog een tip in welke omgeving wij dan het beste kunnen verblijven?

Alvast hartelijk dank!

• Nina65

Laat ik nou nog nooit op de Caribean geweest zijn, dus ik kan niet vergelijken, helaas. Wat ik wel weet is dat er verschillende stranden zijn. Stintino bijvoorbeeld (uiterst noord) heeft prachtige zandstranden met licht zand en een helder “blauwe” zee. Op Sardinie zijn ook rotsstranden en weer stranden met iets minder wit zand, maar waar de zee nog steeds helder water heeft. Er zijn zeker plekken die aan jullie wensen voldoen. Ik vind het moeilijk om je een bepaalde kant van Sardinie te adviseren, het is er overal mooi en overal vind je wat jullie zoeken. Maar je moet een keuze maken, het hele eiland bezoeken, in twee weken (?) is geen optie.

Ik wens je succes in je keuze, maar weet zeker dat jullie geen spijt krijgen van Sardinie!

met groeten, Nina (www.sardotravel.nl)

• Janina

Hallo Anita,

Aan de oostkant van Sardinie, zijn de meeste stranden wit, rose. Het ligt ook aan de bergen die aan zee liggen. Bijvoorbeeld in Orosei is het strand wat geel van kleur, dit komt, omdat het marmer hier geel is.

Ik heb een site van het park Biderosa, hier ligt denk ik wel het witste strand van Sardinie, www.agraria.org/parchi/sardegna/biderosa.htm.

Ga ook eens kijken op het sardinie forum, hier vind je ook heel veel informatie.

groetjes, Janina

• anita

Bedankt voor jullie snelle reacties en de link die je doorgeeft.

Het is inderdaad moeilijk kiezen want alles ziet er overweldigend mooi uit!

Als ik voor de zuidkust kies,en dan daar evt een beetje rondtrek met de auto. Zou dat een goede keus zijn denken jullie voor wat ik zoek? (jammer genoeg is er niet de tijd om het hele eiland af te gaan….)

Groetjes Anita

• Nina

De zuid-kust is zeker de moeite waard, prachtige baaien met mooie stranden, zoals in vorige berichten al geschreven, het ene strand heeft weer een andere kleur dan het andere, maar dit doet voor de schoonheid van Sardinie niet af. Wij verhuren ons huis aan de zuid-oost kust, misschien vind je dit interessant. Alle informatie staat op onze site www.villasonja.it. Voor algemene informatie over Sardinie is dit ook een interessante site: www.mondosardegna.net

Groeten,

Nina

• ersilia

Hallo Anita,

hier aan de zuidkust heb je bij Chia,Teuredda en teulada hele mooi witte stranden en hoge duinen. Zeker de moeite waard, maar wat nina zegt is waar het hele eiland in 2 weken is niet te doen en zeker in de zomer erg warm om te doen.

Het eiland is net zo groot als nederland en ook dat kun je niet bekijken in 2 weken.

groeten vanuit een bewolkt maar warm Sardinie

ersilia

www.sardaholiday.com

• wilbert geers

Hoe wit is wit… wat ik wel weet is dat het water echt heel blauw is. En de baaien prachtig en dat je er heerlijk vakantie kunt vieren. Maar wat ik ook weet is dat je Sardinië niet even in 2 weken kunt doen. Ik kom altijd met mezelf in de knop over advisering waar te gaan. Overal kan en is mooi, hangt ook van maand. Kijk ook even op welke (lucht)haven je vliegt/vaart.

Wilbert

Sardinie-Info.nl

• tkriek

Ik ben wel eens op stranden geweest aan de westkust waar je je ogen moest dichtknijpen. Is Aruttas is bekend om het quartz strand, ook wel rijstkorrels genoemd, waardoor het strand verblindend wit wordt in de zon.

• petra

de stranden zijn echt wit,ik woon zelf in het zuiden en overal is het mooi en er zijn zelfs ook rose stranden.

Het is de moeite waard om een auto te huren en het hele eiland rond te rijden( de kust route) dan zie je mooie stranden, baaien,haventjes enz.

Als je een apartement wil in het zuiden S"Anna Arresi heet het dorp 5 minuten van het strand dan kan ik je daar bij helpen.!!

• Italie2go

De stranden zijn écht wit….. en de boten lijken soms wel te zweven: zó transparant is de zee.

Wat voor accommodatie zoek je?

Karin