auto huren

• Gea Seijdell

In mei gaan we met het vliegtuig naar Sardinië (Olbia airport). Hebben een stacaravan gehuurd in Bari Sardo.

Wie heeft ervaring met het huren van een auto? Wat is beter, vooraf in Nederland bespreken of ter plekke? Zijn er addertjes onder het gras?

Het is de eerste keer dat wij een auto huren, hebben totaal geen ervaring, weten dus niet waarop we speciaal moeten letten.

• Maarten

Het is verstandig om vooraf een auto te bespreken zeker in de mei vakantie! bovendien hoe eerder je boekt hoe voordeliger het is! je reserveert en betaalt vooraf ( creditcard) kijk eens op www.sardinie-autoverhuur.nl

Verder zijn er weinig adertjes onder het gras, behalve de adders die hier leven dan!

groet vanaf een zonnig sardinie

• Jeanette

Hallo Gea

Wij huren al enige jaren een auto op Sardinë, deze boeken we dan via de site van ryan-air. En betalen direct met een visa-card. Hebben tot op heden nog nooit problemen gehad! Wel is het zo dat er nadat de auto retour gebracht bij de autoverhuur. Enige tijd later nog een bedrag is afgeschreven, dit is een soort van tax. Wegenbelasting voor buitenlanders die voor een bepaalde periode in het land verbleven. Tenminste dat hebben we te horen gekregen bij de desbetreffende verhuurmaatschappij(AVIS). Ook spreken de sardijnen mondjes maat engels, alles vooruit regelen is ,als je de taal niet goed beheersd dus erg handig. Ook raad ik je aan als je in het donker aankomt, iets van een zaklampje mee te nemen. Het zijn veelal vrij donkere parkeerplaatsen waar jij dan die ene auto mag gaan zoeken.

Groeten Jeanette

• tkriek

Hi Gea

Een auto huren hebben we vaak genoeg gedaan. Van te voren bespreken is het beste, dan hebben ze de auto klaar staan, zeker als je je vluchtnummer opgeeft dan is er geen probleem. Op Sardinie en Sicilie heb ik altijd via AVIS gehuurd, maar Hertz of Maggiore zijn ook goede maatschappijen. Je kunt gewoon via internet reserveren. Ik heb nooit achteraf rekeningen gehad van AVIS. Als je de auto terug brengt moet je wel voltanken, en dat is af en toe zoeken omdat benzinepompen niet even dicht bezaaid zijn. Ik zou wel uitkijken met lokale verhuurmaatschappijen.

• Bart

Wij hebben al 2 jaar achter elkaar een auto gehuurd via eautohuur. Zij geven de laagste prijsgarantie. Ook dit jaar heb ik via hun een auto gehuurd. Ondanks zoeken naar een goedkopere maatschappij kwam ik toch weer bij hun uit. De service is prima. Toen Ryanair onze vlucht verzette kostte het veel moeite om het naar onze zin om te zetten (en mogelijk nog 100 euro omboekkosten) maar bij eautohuur was alleen 1 (gratis) telefoontje nodig om de datums te verzetten.

Zie de site voor meer info: http://www.eautohuur.nl/

• lekkervaakweg

Wij hebben via de Ryanair website bij Hertz geboekt. In vergelijking met andere sites was het via die weg een stuk goedkoper. Wij hebben in verschillende landen altijd goede ervaringen met Hertz gehad.

Succes

• EasyTerra BV

Daar waar sommige autoverhuurders onder een pseudoniem reclame proberen te maken voor hun site, doen wij dat gewoon onder onze eigen naam. Ik zou zeggen, kijk ook eens op onze site www.easyterra.nl, misschien staat er wat voor je tussen!

mvg.

Tjeerd Kramer

EasyTerra B.V.

www.easyterra.nl