slecht ter been zijn - Costa Paradiso - duur- verblijf nozw

• Patricia

hallo,

in de maand juli willen wij gaan met mijn ouders en ons gezin. Mijn moeder is slecht ter been, is het dan te doen Sardinie qua toegankelijkheid van de stranden. Zijn er op veel stranden voorzieningen zoals parasols en ligbedden?

Kent iemand Costa Paradiso? Is namelijk erg goedkoop begrijp ik, euro 600 voor een hele week in de maand juli. O ja de hond boxer gaat ook mee.

Heeft iemand nog zo'n goedkoop adres voor aan de westkust voor een aantal dagen of in het zuiden.

Is dit een goed idee, 5 dagen noordzijde, 5 dagen westkant en 7 dagen zuidkant (net als bij Corsica hebben wij het zo gedaan)

graag jullie advies en ideeen.

groetjes

Patricia Heemskerk

• maarten

Wat bedoel je met Costa Paradiso? een hotel, appartementencomplex of de plaats zelf? en wat heb je dan voor 600,00 euro en voor hoeveel personen? Voor het zuiden zal ik je verder kunnen helpen maar voor het noorden helaas niet.

Wat betreft de stranden en strandstoelen die zijn er in overvloed, de stranden in de omgeving Chia zijn tot op zeker hoogte goed bereikbaar voor minder validen, er zijn hier ook aparte parkeerplaatsen (bijna op het strand zelf) voor mensen met een invalidekaart. Honden zijn in het hoogzeisoen daarentgen weer niet welkom op de stranden waar dit soort voorzieningen zijn.

Wat betrfet de 5+5+7 dagen constructie, op zich kan dit best maar je zou zelfs 3 weken op een plek kunnen verblijven en nog elke dag een ander strand, een andere plaast of ander restaurant kunnen bezoeken.

Groet van een zonnig Sardinie

Maarten

• Patricia

Hai Maarten,

ik bedoelde de huisjes costa paradiso oftewel vacanze wordt het ook wel genoemd, staat op de arke.nl site en die van de jong intra. Inmiddels durven wij het niet aan om naar dit complex te gaan. Te slechte recensies, www.zoover.nl staat het heel slecht aangeschreven.

Wat betreft op 1 locatie zitten, waar dan het beste, ik wil namelijk het onderste uit de kan halen. Ik wil wat van alles zien. Laat ik het zo zeggen, wij zoeken baaitjes waar je heerlijk kan snorkelen en waar iemand die slecht ter been is ook kan komen. Mijn moeder gaat mee en die kan van de auto uit een klein stukje lopen oftewel met de rolstoel daar naar toe gereden worden. Zij kan ook niet een lange tijd maar op het zand cq strand liggen. Dus vandaar de vraag over de voorzieningen.

Ik weet niet of je Corsica kent qua stranden, maar mocht dat zo zijn, dan zoeken van die baaien zoals bij Porto Vecchio of zoals bij Porto.

Die lange stranden zoals Scheveningen, Calvi vinden wij vreselijk, saai en voor de kinderen (onze dan) niets te doen. Snorkelen is onze lust.

Wij zoeken gewoon een simpel verblijf voor ons zessen, maar een beetje huis is peperduur, eur 700 voor een week en dan nog van alles erbij vind ik nog al wat.

Maar als dat normaal is dan zijn wij snel uitgesproken en moet ik mijn maatstaven aanpassen. Of het gewoon laten overgaan en later met de caravan ooit gaan.

Nogmaals een huisje, appartement, kamers huren in het midden van het eiland is ook goed, als het maar een goeie uitvalspositie is voor het eiland te verkennen. Dat doen wij met Curacao ook altijd, de ene dag dat strand de andere dag weer iets anders en ga zo maar door.

De hond gaat inmiddels niet meer mee, te heet en voor haar wordt het te veel.

Nou hopelijk kan je me verder helpen.

groetjes

patricia

• Maarten

Hoi Patrizia,

Ik maak uit je verhaal op dat je toch minstens voor 5 personen een huis zoekt ( hoewel ik dat niet helemaal duidelijk op kan maken uit je verhaal) Wij wonen zelf in het zuiden van Sardinie en wellicht kunnen we je verder helpen. Kijk eens op onze site www.sardaholiday.com of stuur ons een email met je wensen. Hoewel dit prikbord niet bedoeld is voor reclame bewandel ik nu toch ( weer ) even deze weg! dit voor de critici onder ons!

Groet vanaf een zonnig maar fris Sardinie,

Maarten

• Maarten

Patricia,

Sorry, ik heb niet goed gelezen. je gaf wel duidelijk aan dat je met 6 personen komt. Wat betreft een huisje in Juli voor 6 personen. tja dan kom je inderdaad wel boven die 700,00 per week. Bedenk wel dat je als je slim boekt met b.v. ryanair je voor een redelijk bedrag heen en weer kan vliegen! kijk eens op deze link

Eigenlijk is alleen het strand van Poetto en mischien het strand in Alghero te vergelijken met scheveningen( hoewel het nog steeds niet zo achtelijk massaal is) eigenlijk vindt je op heel Sardinie vele kleine zandstrandjes, baaitjes kiezel en grindstrandjes. Zelf snorkelen wij ook veel. wij gaan altijd naar Chia of Pula en soms naar de Costa Rey. in augustus gaan wij niet zo vaak naar het strand om dat het dan wel een stuk drukker is, dan blijven we liever thuis in het zwembad. Maar Juli is een periode dat het wel gezellig druk is maar nog niet zo heel erg.

Groet vanaf een zonnig Sardinie

Maarten

• Enrico

Beste Patricia,

Costa Paradiso is erg fraai met zeer aparte rotsformaties en mooie strandjes. Echter dit vakantiedorp is gebouwd op een rots en dus niet toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn. Om bij het strand te komen moet je een fikse wandeling maken met aardige hoogteverschillen. Waar je op Sardinië op vakantie gaat hangt af van je vlucht, Sardinië is nl een stuk groter dan Corsica. Stel dat je op Alghero vliegt dan zijn er vele mogelijkheden, als je bijvoorbeeld in Valedoria (noord-westen) verblijft kun je vele kanten op (strand, cultuur, natuur, snorkelen) Hetzelfde kom je ook tegen in Palau en omstreken (noorden) maar daar heb je nog twee extra bezienswaardigheden zoals de Costa Smeralda (hier kun je een kijkje nemen bij de jetset, grote boten/dikke auto's) en de archipel ‘la Madalena’

€700 per week in juli voor een huis aan zee waar 6 personen in kunnen verblijven lijkt me wat aan de goedkope kant, vandaar ook de slechte recensies op zoover denk ik. In het hoogseizoen zit je aan zee al snel op minimaal €1000 per week. Maar je kan ook wat verder van de kust gaan zitten, ‘in campagna’ is meestal een stuk goedkoper. Voordeel is dat je dan wat centraler zit en dus meerdere strandjes/plaatsen kan aandoen met ongeveer dezelfde reistijd.

Ik wil je echt afraden om in 2 weken het eiland proberen rond te gaan, om je een idee te geven, om van noord naar zuid te rijden ben je al gauw 3,5 a 4 uur bezig, zonde van je tijd zou ik zeggen… Dan kan je beter een volgende keer terug komen om Sardinië verder te verkennen.

Succes met het zoeken naar accommodatie, als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel.

Groet, Enrico

• patricia

Hoi,

bedankt voor jullie hulp en adviezen, inmiddels zijn we toch weer wat verder, wij gaan waarschijnlijk verblijven in de plaats Tempo Pausanias. Hier blijven wij dan 2 weken en dan blijven wij gewoon in het noorden. Genoeg te bezoeken en te doen heb ik begrepen. Nu gaan wij op zoek naar de beste bootverbinding, naar Olbia in ieder geval.

Ik ben erg benieuwd naar de snorkelmogelijkheden en de baaien. Het boek van Capitool heb ik al klaar liggen hier, Mmmmmm ik zit al heerlijk weg te dromen.

groetjes

Patricia