Ryanair alleen nog op Cagliari!

• henk

Ryanair en Sardinië.

16 februari a.s. vindt een belangrijk gesprek plaats met de regionale minister van Verkeer ,Lorettu Liliana, en de Ierse prijsvechter Ryanair. Zoals het er nu voorstaat zal Ryanair ophouden met het vliegen op Alghero en zal alleen Cagliari nog voordelig te bereiken zijn! Alle vluchten die al geboekt zijn voor deze zomer naar Alghero zullen naar alle waarschijnlijkheid komen te vervallen.

Op dit moment vliegt Ryanair alleen in de zomer op Alghero terwijl op Cagliari het hele jaar wordt gevlogen bovendien zal op Cagliari de frequentie ( huidige 3 keer per week het gehele jaar) naar alle waarschijnlijkheid worden uitgebreid.

• Maarten

Ja ik heb het gelezen . zie hier het artikel

Jammer en niet goed voor de regio noord, maar voor het zuiden is het daarintegen wel en goede zaak!

Op dit moment trekt hettoerisme in het zuiden enorm aan!

Nu de sneeuw nog weg, en laat dan de zomer ( en toeristen) maar komen!

• Nina (IT, SS)

Er worden vluchten geschrapt. M.i.v. 30 maart, Barcelona, Liverpool, Bremen en vanaf 29 april Parijs, Brussel, Bari en Verona. Dat lijkt me wat anders dan “Ryanair alleen nog op Cagliari”. Deze discussies zijn er al jaren en zullen nog jaren volgen (Bron: La Nuova Sardegna, vrijdag 12 februari).

groet, Nina

• Henk

Mischien een beetje kort door de bocht inderdaad maar wat ik bedoel zijn de vluchten naar Sardinie.

Naar alle waarschijnlijkheid zal Alghero verdwijnen als aankomst en vertrek luchthaven in het programma van Ryanair. Inderdaad Is deze discussie al jaren gaande , vandaar dat Ryanair afgelopen is begonnen met te vliegen op Cagliari ( Sardinie) en dit ook het hele jaar door blijft doen, en dan ook nog met meerdere vluchten per week! Op dit moment is Cagliari bezig een belangrijker luchthaven te worden dan Alghero ( voor Ryanair, Vliegveld Cagliari was natuurlijk al de grootste en belangrijkste luchthaven van Sardinie) Aangezien de “Regione” niet meer wenst te betalen en al helemaal niet zal zwichten voor bedreigingen is de kans groot dat Ryanair inderdaad de vluchten zal schrappen op Alghero.

Dit staat overigens los van het feit dat het miv 30 mrt vluchten zal schrappen, dit is een heel ander onderwerp.

en Nina als je refereert aan een artikel dan ook graag het artikel er bij!

• Henk

Ik heb het stuk opgezocht waar Nina aan refereert en waarschijnlijk bedoelt ze dit Artikel

Toch staat ook onder aan dit Artikel dat met name het noorden van Sardinie moet vrezen voor het schrappen voor vluchten van Ryanair!

“Se Ryanair decidesse di proseguire nel disimpegno per il nord Sardegna sarebbe un disastro. E’ sufficiente a questo proposito prendere come riferimento i rilevamenti statistici: nel 2000 Alghero aveva un traffico di 664.330 passeggeri, dalla metà di quell’anno comincia a operare su Alghero la Ryanair che, con un crescendo consistente, porta l’aeroproto nel 2009 a oltre un milione e mezzo di utenti trasportati.”

Juist als je in IT SS woont zou ik dat toch vervelend vinden.

Henk

• gianfranco

Hallo Henk,

geen paniek zaaien onder de mensen, het is nog niet zo ver en als er geschrapt zal worden zijn het niet alle vluchten.

De gesprekken zijn nog druk gaande en regio beseft donders goed dat ze zullen moeten betalen, voor de investering de die ze moeten doen krijgen ze het 3-voudige aan inkomsten weer terug.

http://www.algheronotizie.it/argomenti.php?id_argomento=4

Ciao,

Gianfranco

• Enrico

Gisteren gelezen dat de president van Sardinie zich persoonlijk gaat bemoeien met deze kwestie. Er worden termen gebruikt als mis management van het departement die onderhandeld met Ryanair. Verder heeft de luchthaven van Alghero geen alternatieve maatschappij(en) die de vluchten van Ryanair even over kunnen nemen (en die zullen het ook niet gratis doen)

Storm in een glas water

http://www.algheronotizie.it/articoli.php?id_articolo=11908

• Henk

Nou wat je een storm in een glas water noemt!!

Ik snap dat je vanwege je werkzaamheden voor zowel je eigen projekt als ook voor het verhuurbedijf waar je mee samenwerkt het prettig zou vinden dat Ryanair op Alghero blijft vliegen, maar dat is nog allemaal maar de vraag.

Ik denk dat je er verstandig aan doet om dit serieus te nemen en je (potentiele)klanten hier duidelijk over te informeren.

Let wel, ik hoop ook dat ze blijven vliegen op Alghero dit zal voor de regio wel wenselijk zijn. en voor mijzelf ook. Ik vlieg zeker 5 keer per jaar vanaf Niederhein op Alghero. dus van mij mogen ze dit blijven doen!

Henk

• Daniela

Nou Henk, ik vind eerlijk gezegd ook, dat jij er nogal wat ophef over maakt. Potentiele klanten worden juist door jouw commentaar huiverig om te boeken. Ik ga er ook nog steeds vanuit, dat alles is zoals het is. Wat denk je zelf, dat Alghero de low cost maatschappij Ryanair wil verliezen. En al zou dat zo zijn, dan komt er een andere op de proppen. Alghero leeft van toerisme, dus het is ondenkbaar dat er geen low cost vluchten zullen zijn. Hou toch op met je negativisme en wacht rustig af.

Alhoewel ik dagelijks de papieren versie van La Nuova Sardegna lees, zal ik maar een link naar de publicatie van vandaag vermelden, aangezien Henk er nogal dol op is!

http://lanuovasardegna.gelocal.it/dettaglio/alghero-lo-scalo-stritolato/1863144

• Willy

Wel goed dat ze blijven vliegen op Cagliari.

Het nadeel is dat dan ook alle toeristen naar het zuiden trekken, en je ze dan allemaal tegenkomt op het strand en in de mooie baaien.

Dan ben je weer een van die toeristen, en geen bezoeker van het eiland als je naar je familie gaat.