Sant Antioco

• Patricia Heemskerk

hai,

heeft er iemand voor mij een link/adres voor een b&b of een appartement in deze plaats of op dit schiereiland vlakbij het strand. Het is maar voor 4 nachten met aankomst 24 juli.

Ik word helemaal daas van internet en het zoeken.

Wij zijn naar iets op zoek voor 6 personen (2 kids incl).

Hopelijk kunnen jullie mij daarmee verder helpen.

groetjes

Patricia

• Maarten

Ja weet ik wel! www.sardinietrips.nl

Erg mooi (schier)eiland, zo af en toe rijden ( 1 x per maand) wij er eens heen om te genieten van de prachtige stranden, vergezichten en natuurlijk om lekker te eten.

Overigens als je bij google zoekt op sant' antioco kom je er volgens mij vrij snel

Ja sorry Enrico, maar ik moest toch even deze website vermelden!

Maarten

• Patricia Heemskerk

Hai Maarten,

inmiddels heb ik ze een email gestuurd, ben erg benieuwd of het gaat lukken voor 4 nachten in de maand juli.

ik kan het wel ingeven bij google maar al die links via commerciële bedrijven. Je wordt er helemaal daas van en daarbij werken veel emailadressen weer niet.

Bedankt voor je link, hier had ik veel aan.

groetjes

Patricia

• gianfranco

Wat is CVVA erkend?

Nog nooit van gehoord …

Groet,

Gianfranco

• Patricia Heemskerk

?

• werner

Als je op het logo klikt kom je op hun site waarin je alle info vindt over CVVA.

Dit is een onafhankelijk initiatief als antwoord op de vele ANVR vragen ed. Als je als Nederlander in het buitenland een bedrijf voert kun je niet zijn aangesloten bij dit soort verzekeringen. daarvoor is het CVVA in het leven geroepen. Om mensen de zekerheid te bieden dat het bedrijf bestaat maar ook wordt het bedrijf getoetst of het ook biedt wat het beweert.

Al met al een goede zaak lijkt me.

groet Werner

• gianfranco

Heb het even doorgelezen maar wat is de meerwaarde hiervan?

Veiligheid en hygiëne wordt ook al door de lokale overheid gecontroleerd.

Ik zie ook nog geen bedrijven op de site die zich aangesloten hebben en verder een zeer vage site.

• werner

Zoals je mischien ook kunt lezen is deze Stichting! net opgestart en kan uiteraard niet onmiddellijk 100 bedrijfaanmeldingen hebben . Als je echt meer wilt weten over deze stichting zou ik willen voorstellen contact met ze op te nemen om zo al je vragen en onduidelijkheden te kunnen stellen. En het gaat niet zozeer alleen om de toetsing van veiligheid en hygiene alswel om het bestaan van de bedrijven die met name via internet werken. Het is eigenlijk een antwoord op de vele toestanden die zich vorig jaar met name in Turkije hebben afgespeeld maar waardoor de toerist de boodschap heeft meegekregen “als het niet ANVR of SGR is dan niet boeken.”

Mag ik zo nieuwsgierig zijn waarom je hier zo in geinteresseerd bent is het wellicht ook een optie voor jou en jouw bedrijf?

groet Werner

• Maarten

Veiligheid en Hygiene worden niet door de overheid gecontroleerd! zeker niet als je spreekt over de particuliere verhuur. En ik verhuur toch al heel wat jaren al weer diverse accommodaties.

Dit geld overigens wel als je b.v. een B&B of Agriturismo opent dan krijg je een eenmalige controle van de commune. maar dit stelt werkelijk niks voor. Ze zijn ook bij mij langs geweest.

Maar zoals gezegd is dit niet van toepassing op bedrijven zoals Sardinietrips, of noem ze maar op al die andere ( ook die van mij). Derhalve lijkt mij de opzet van de CVVA helemaal niet verkeerd. Ik weet dat de hele stichting nog in oprichting is en zal mij hierbij aansluiten zodra dit allemaal geregeld is.

Wat zij gaan doen is het volgende. Zij gaan toetsen of Italiaanse bedrijven van nederelandse eigenaren die via internet huizen aanbieden ook daadwerkelijk bestaan. Verder gaan zij beoordelen of er ook op een fatsoenlijke manier wordt omgegaan met klachten, facturering etc. Ik heb een van de heren onlangs op bezoek gehad en kan alleen maar zeggen dat het op mij als positief overkwam. Door al het gedonder met Turkijereizen en huisjes in Spanje die niet bleken te bestaan lijkt mij dit een positieve ontwikkeling en ik kan dan ook niks negatiefs hierover verzinnen. Natuurlijk zijn er altijd lieden die over alles en nog wat een (negatieve) mening hebben. Als ondernemer op Sardinie juich ik dit soort initiatieven alleen maar toe.

Maarten

• Patricia Heemskerk

Hai,

Maarten bedankt voor de link, inmiddels hebben wij via hen een huis kunnen reserveren.

mvg

Patricia