Carnaval op Sardinië

• Enrico

Afgelopen dagen hebben wij kennis gemaakt met het carnavals feest op Sardinië. Wat een groot feest zeg, hadden we echt niet verwacht. Met praalwagens, harde muziek, drank, hossende mensen… kortom alles erop en eraan. Vooral in Tempio Pausania was het groots opgezet met af en toe in de kroeg zelfs Nederlandse toestanden. Hoe zijn de ervaringen van andere Sardijnse Nederlanders?

• Nina (IT, SS)

heyyy, ik ben zondagmiddag ook in Tempio geweest, vond het aantal praalwagens een beetje tegenvallen, maar de muziek die eruit kwam was inderdaad hard en leuk. Drank heb ik ook bijna niet gezien, en tja, dan heb ik het al snel niet leuk, hahaha! Nahja, ik denk toch echt dat ik er op het verkeerde moment was. Was ik soms op het kindercarnaval??

Het viel me wel op dat er veel mensen verkleed langs de kant stonden, dat was dan weer wel erg leuk om te zien. Kreeg zelfs nog de neiging om iets aan te schaffen, maar alles was al min of meer uitverkocht in de winkeltjes langs de straat. Niet zo gek natuurlijk. Ik zal me volgend jaar beter voorbereiden.

ciao Nina

• Sardinia4all

Hoi hoi!

Nou ik stond verkleed als heks 8-) met mijn dochter klaar voor de optocht in Via Roma in Cagliari..en dat viel toch tegen! Na een paar dansende “groepen” en wat getrommel dat hooguit 4 min. duurde dacht ik; “Nu komen vast en zeker de praalwagens”.. Maar nee, de politie ging aan de kant en het verkeer mocht de stad weer in! Uiteindelijk dus niet echt de moeite waard geweest…Volgende keer Mamoida of Tempio maar eens bezoeken..daar schijnt het inderdaad geweldig te zijn!

Groetjes,

Marieke

• Maarten

Daar hoef jij je toch niet voor te verkleden.(:P) nee sorry niet leuk!!!

Wij zijn vorig jaar ook wezen kijken in Cagliari, zelfde verhaal weinig te beleven. dit jaar maar thuis geweest. Mischien volgend jaar maar eens in het Noorden kijken.

Gr. Maarten

• Marieke

Nou een beetje wel..ookal lijk ik een heks…mis ik nog zwarte haren!!:)o

• stef

He mensen, ff niet over het carnaval maar ik zit erover te denken om een sardijnse Nederlander of nederlandse sardijn te worden. Ga in mei 2 weken rondtoeren om het eiland te bekijken en te zien of er mogelijkheden voor mij liggen, jullie lijken ingewijden, hebben jullie tips voor me?

grtz Stef

s.snieder@chello.nl

• Sardinia4all

Tips genoeg maar…wat bedoel je met kijken naar mogelijkheden? In welke richting / sector??

Kortom…wat zijn je plannen?

Gr. Marieke